توسط بسیج سازندگی خراسان رضوی صورت می‌گیرد:
رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: ساخت و مرمت 180 مسجد حاشیه شهر مشهد توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 22 November 2015
محمد روحانی در نشست خبری فعالیت‌های بسیج سازندگی اظهار کرد: مهم‌ترین رویکرد بسیج سازندگی خراسان رضوی بحث محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر مشهد و بقیه شهرستان‌های استان است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی بیان کرد: اهداف و رویکردهای بسیج سازندگی استان به سه بخش محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی تقسیم می‌شود که مهم‌ترین رویکرد بسیج سازندگی بحث محرومیت‌زدایی است.

روحانی با اشاره به اینکه در بحث محرومیت‌زدایی از طرف دولت و قرارگاه خاتم‌الانبیا کمک‌های نقدی شده است، گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان بر موضوع محرومیت‌زدایی تأکید ویژه‌ای داشتند و بیان کردند که محرومیت‌زدایی مهم‌ترین وظیفه بسیج سازندگی است.

وی اظهار کرد: در بحث شهرستان‌ها مهم‌ترین مسئله آبرسانی است که در همین راستا تاکنون 100 قنات را احیا کرده‌ایم و امیدواریم این روند احیا ادامه داشته باشد و به نتیجه برسد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف ما در زمینه محرومیت‌زدایی کمک به افراد بد سرپرست و بی‌سرپرست، مرمت خانه‌های ایتام، ساخت خانه‌های علم و کمک به تأمین جهیزیه افراد نیازمند بوده که خوشبختانه گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

روحانی افزود: وجود یک پایگاه بسیج در مناطق حاشیه‌ای شهر می‌تواند عامل بسیار موثری در زمینه جمع‌آوری اراذل و اوباش باشد که این موضوع هم در معقوله محرومیت‌زدایی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: از طرف بسیج سازندگی تاکنون در حاشیه شهر مشهد سالن‌های ورزشی به متراژ 300 و 900 متر احداث شده و ساخت و مرمت 180 مسجد در حاشیه شهر مشهد نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی اظهار کرد: در بحث اردوهای جهادی رویکرد فرهنگی و تربیتی داریم و همان طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند این اردوهای جهادی اثر فرهنگی و تربیتی بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت.

روحانی بیان کرد: بسیج مهندسین یک عرصه بسیار مهم در بسیج سازندگی است که خود به حوزه بسیج مهندسین صنعتی، بسیج منابع طبیعی و بسیج عمران و معماری تقسیم می‌شود.

وی افزود: 2 هزار و 200 نفر از مهندسین استان عضو انجمن بسیجیان خیر هستند که این افراد کار نظارت و ساخت سالن‌های ورزشی، مساجد و مراکز عام المنفعه را انجام می‌دهند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی بیان کرد: طرح همگام با کشاورزی از طرف بسیج سازندگی در راستای بالا بردن تولید و بهره‌بری در بخش کشاورزی استان انجام می‌شود.

وی افزود: اکنون در جهان در بین 150 کشور که کار صدور خدمات فنی و مهندسی را انجام می‌دهند، رتبه 128 را داریم که برای بیرون رفتن از این شرایط طرح مهندسین ایده‌آل 1404 را مطرح کرده‌ایم و این برنامه بیشتر یک برنامه اعتقادی در میان مهندسین بوده تا سطح کارایی خود را بالا ببرند.

روحانی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی بحث پدافند غیر عامل است که باید در این مورد فرهنگ‌سازی گسترده‌ای در سطح جامعه صورت گیرد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی اظهار کرد: امیدوارم همه اقشار بتوانند در موضوع اردوهای جهادی فعال باشند و بتوانند در راستای محرومیت‌زدایی به بسیج سازندگی کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار