سردار بهمن امیری‌مقدم در هشتمین جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: مسائلی که از جانب پلیس اطلاع داده می‌شود کاملا واقعی است و برای هوشیاری مردم مطرح می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 29 November 2015
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت استفاده از فضای اینترنت فرمودند نباید از علم فاصله بگیریم، امروز در بحث فضای مجازی خانواده‌ها اکثرا همگی تلفن همراه دارند آن هم به گونه‌ای که فضای سایبری سبب شده خانواده‌ها با هم بیگانه شوند.

وی عنوان کرد: بیش از 85 درصد جرائم فضای سایبری را همکاران ما در پلیس سایبر کشف کردند و این اقدامات شایسته تقدیر است، هر کدام از ما در فضای مجازی یک پرونده داریم و ثبت می‌شود و ممکن است سازمان‌های جاسوسی مانند سیا در خارج از کشور از آنها استفاده کنند لذا باید مراقبت بیشتری در استفاده از فضای اینترنت داشته باشیم.

امیری‌مقدم با اشاره به اینکه در برابر هجمه‌های وارد شده ادارات هم باید کوشاتر از گذشته باشند، تاکید کرد: در بحث اعتیاد، یک نوع اعتیاد در فضای مجازی وجود دارد و یک بحث هم مواد مخدر است به گونه‌ای که از ابتدای امسال 15 تن مواد مخدر کشف کردیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در شورای هماهنگی باید این مورد را پیشگیری کنند به‌ویژه در محیط کار همکاران باید کنترل شوند که اعتیاد در مجامع اداری دیده نشود چرا که اگر فرد کارمندی معتاد شود، هر اتفاقی در دستگاه‌های گوناگون رخ می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه ماهواره یک تهدید محسوب می‌شود، یاد آور شد: تاکنون کل تماس‌هایی که با پلیس در استان برقرار شده یک میلیون و 390 هزار تماس بوده که از این تعداد 915 هزار تماس عملیاتی شده است، همچنین در بحث رانندگی دستگاه‌های اجرایی باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

امیری‌مقدم با انتقاد از برخی دولتی‌ها که از خودروهای دولتی سوء استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: متاسفانه عبور خودروهای پلاک قرمز دولتی خارج از ساعات اداری مشاهده شده است که برخی از کارکنان دولتی به منازل خود می‌برند.

این مسئول در پایان یادآور شد: حتی در برخی از این خودروها مشاهده شده است که فرد به همراه خانواده با پخش موسیقی و با وضعیتی نادرست در حال استفاده شخصی از خودرو بوده‌اند، بر این اساس نباید خودروهای پلاک قرمز مورد سوءاستفاده کارکنان دولتی قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار