رئیس شورای شهر سبزوار:
رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: اتصال آستان امامزاده شعیب (ع) به کمربندی شرق کشور سبب احیای صنعت گردشگری در این شهرستان می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 04 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی کاظم کرامت در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه این شهرستان به دلیل همجواری با مشهد سالانه میلیون‌ها نفر از کنار این شهر تاریخی عبور می‌کنند، اظهار کرد: صنعت گردشگری سبزوار گنجینه کشف نشده ایرانی است که متاسفانه در چند سال گذشته به خوبی شناسایی نشده که می‌توان با جذب مسافر و توریست صنعت پررونق گردشگری را در این شهرستان احیا کرد.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه اتصال آستان امامزاده شعیب در پاسبانی از اعتقادات بومی و رونق صنعت گردشگری این شهرستان تاثیر بسزایی دارد، افزود: این آستان در موقعیت جغرافیایی جنوب سبزوار قرار دارد که تا کمربندی اصلی فاصله زیادی ندارد و دسترسی مسافران عبوری نیز به این امامزاده بسیار سخت و دشوار است.

کرامت با بیان اینکه پروژه اتصال آستان امامزاده شعیب (ع) بزرگ‌ترین طرح عمرانی غرب خراسان رضوی است، خاطرنشان کرد: اتصال این آستان به کمربندی شرق کشور در گسترش اشتغال‌زایی نیز تاثیرات بسیار مطلوبی دارد که با ورود گردشگران و زائران به این شهرستان زمینه‌های کارآفرینی و رونق اقتصادی شهرستان را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: شورای شهر سبزوار با برنامه‌ریزی‌های راهبردی روند حضور سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی را برای سرمایه‌‌گذاری در این پروژه بسیار تسهیل‌سازی کرده که این همدلی شورای شهر برای جذب و حضور سرمایه‌گذاران در این پروژه قابل قدردانی است.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه را بالغ بر 150 میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: سالانه بیش از 10 میلیون زائر برای زیارت بارگاه علی‌بن موسی‌الرضا (ع) از این شهر عبور می‌کنند که باید مسئولان شهری از ظرفیت خوب مسافران و گردشگران به نفع شهر استفاده کنند.

رئیس شورای شهر سبزوار اصلی‌ترین مشکل در اجرای این پروژه را آزادسازی حریم اطراف آستان امامزاده شعیب دانست و بیان کرد: هم اکنون طرح این پروژه در کمیسیون ماده پنج مصوبات لازم را اخد کرده است و اگر 6 هکتار زمینی که طبق توافقات صورت گرفته با اداره‌کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی دریافت شود سرعت روند فیزیکی این پروژه با افرایش همراه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار