همزمان با دهه پایانی صفر
رئیس انجمن هنرهای نمایشی کاشمر از برگزاری هفدهمین سوگواره استانی تعزیه همزمان با دهه پایانی صفر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 05 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین نوری در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه سوگواره تعزیه خراسان رضوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در سوگواره هفدهم پنج گروه تعزیه‌خوان از شهرستان‌های کاشمر، مشهد، سبزوار و گناباد به اجرای تعزیه می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی هر شب یک گروه تعزیه به اجرای برنامه می‌پردازد، گفت: شرکت‌کنندگان هر شب قبل از اجرای تعزیه از تلاوت یک قاری برجسته شهرستان، سخنران، شاعر و مرثیه خوان بهره‌مند می‌شوند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کاشمر با تقدیر از همراهی، مساعدت و حمایت‌های خیران در امر برگزاری مطلوب و شایسته این سوگواره خاطرنشان کرد: گروه‌های تعزیه در این سوگواره مجالس عاشقی حبیب، قیس بن مسهر، طفلان مسلم، پرواز حر و واقعه حره را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به ایفای 150 نفر عوامل در اجرای این سوگواره یادآور شد: کارگاه زنده خوشنویسی با حضور اساتید خوشنویسی، تجلیل از پیشکسوتان تعزیه و اهدای یادمان به گروه های منتخب از برنامه های جانبی این سوگواره است.

نوری تصریح کرد: در مدت پنج شب برگزاری این سوگواره در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر 2 هزار و 500 نفر از تعزیه‌ها دیدن می‌کنند.

این گزارش حاکی است در نخستین شب برگزاری هفدهمین سوگواره استانی تعزیه هنرمندان تعزیه خوان مشهدی مجلس تعزیه عاشقی حبیب را برای 500 نفر اجرا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار