از تماس با معترضان تا تصویب شیوه‌نامه
وقتی حتی تماس‌های شخص استاندار خراسان رضوی به دانشجویان معترض برگزاری کنسرت در دانشگاه فردوسی پیش از برگزاری آن باعث آرام شدن آنها نمی شود این بار شورای فرهنگ عمومی استان را برای تصویب شیوه‌نامه هماهنگی و نظارت بر اجراهای صحنه‌ای موسیقی در مشهد برمی‌گزینند.
کد خبر: ۱۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶ 17 March 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که روز جمعه پیش از اجرای کنسرت گروه دلشدگان در دانشگاه فردوسی مشهد ، پیام زیر به صورت گسترده توسط یک پنل پیامکی پخش می‌شود:

«با توجه به برگزاری کنسرت در دانشگاه معنوی شهر مشهدالرضا، خواستار لغو سریعتر این برنامه هستیم.

متن فوق را به نشانه ی اعتراض به دو شماره ی [موبایل] زیر ارسال کنید و به دیگران نشر دهید:
3796 . . . 0912
6269 . . . 0915
شماره ی اول شماره ی استاندار و شماره ی دوم شماره ی رییس دانشگاه است»

این گزارش می افزاید : تعدادی از دانشجویان معترض پیامک می زنند و جالب اینکه ساعاتی پس از پیامشان با آنها تماس گرفته می شود : که چرا ؟! و تماس گیرنده بدون معرفی خودش و جایگاهش با آنها بحث می‌کند و دعوت به آرامش می‌شوند ؛ برخی لحن و استدلال مقابل را می‌پسندند و قانع می شوند انگار و دیگر ادامه نمی دهند ؛ تعدادی هم گویی می ترسند و انگار قانع می شوند که ادامه ندهند و گروه سوم که کلا انگار اهل قانع شدن به این سادگی‌ها نیستند تا پاسی از شب جدل می کنند و کار به مناظره های پیامکی ( تا نظرات رهبری درباره موسیقی ) هم می رسد و اما فرد  تماس گیرنده کیست!؟
بنابراین گزارش ، گویا شخص استاندار محترم تا پاسی از شب (حدود ساعت 24 ) زمان گذاشته و درحالیکه به گفته خودشان با یکی از معترضان، کلی کارهای مهمتر دیگر هم داشته‌اند سعی در دعوت دانشجویان به منطق و آرامش و خاموش کردن شعله های پرسوز این جوانان دغدغه مند یا به تعبیر یکی از رسانه ها دلواپسان کنسرت! داشته اند و دلواپس دلواپسان بوده اند.

و اما ماجرای کنسرت که پیش از آن مراحل مختلفی را طی کرده بود می‌گذرد و منجر به دستگیری معاون دانشگاه که مصر به اجرای آن بوده می شود که البته بازتاب‌های شایسته‌ای ندارد.

این گزارش حاکیست، اینک استاندار خراسان رضوی در یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار می شود، به موضوع بررسی طرح شیوه‌نامه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجراهای صحنه‌ای موسیقی در مشهد می‌پردازد و این شیوه‌نامه را در اختیار اعضای شورای فرهنگ عمومی قرار داده تا نظرات خود را درباره آن مطرح کنند و مقرر می‌شود تا در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی استان که در سال آینده برگزار می‌شود، بررسی این شیوه‌نامه در دستور کار قرار گیرد.

علیرضا رشیدیان همچنین در این جلسه با اشاره به تصویب برنامه‌های بزرگداشت روزهای ملی «فردوسی»، «خیام» و «عطار» بر لزوم توجه ویژه به مفاخر فرهنگی استان تاکید و اظهار می‌کند: استفاده از این ظرفیت‌ها در سطح بین‌المللی و معرفی بیشتر این مفاخر به جهانیان، می‌تواند تعاملات فرهنگی ما با کشورهای همسایه و همزبان را تقویت کند و از سوی دیگر مانع از تصاحب مفاخر فرهنگی ایران توسط سایر کشورها شود.

وی توجه به ابعاد مختلف شخصیتی این مفاخر برای معرفی به مخاطبان داخلی و خارجی را خواستار می‌شود و بر لزوم استفاده از روش‌های علمی و پژوهشی در همه طرح‌ها و برنامه‌های استان نیز تاکید و اظهار کرد: نتایج این طرح تحقیقاتی می‌تواند به عنوان طرح‌های مهم مشهد و استان در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی مطرح شده و به عنوان مرجع تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

رشیدیان همچنین از تلاش‌های انجام شده برای تدوین اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی مشهد تقدیر می‌کند و می‌گوید : مشهد حدود 51 درصد از جمعیت استان را در بر می‌گیرد و بر همین اساس قطعاً انجام کارهایی در سطح استانی در مشهد به سود همه استان خواهد بود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار