معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت : 13 برج در مشهد باید نسبت به تغییر نام اقدام کنند.
کد خبر: ۱۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴ 18 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد حسن واحدی در جلسه ستاد اجرایی منع به کارگیری اسامی بیگانه در مشهد افزود: این برج ها تا پایان سال باید نسبت به پاک کردن اسامی خود از منظر عمومی شهر اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه اسامی بیگانه اماکن عمومی ، تجاری و برج‌های شهر مشهد و استان باید تغییر کنند ، تصریح کرد: سند بالادستی برای تحقق این مهم قانون است.

واحدی با اشاره به اینکه قانون تغییر اسامی بیگانه با مرجعیت فرهنگستان زبان و ادب فارسی اجرا می شود، گفت: استفاده از عناوین بیگانه در پایتخت معنوی کشور که سالانه پذیرای 25 زائر داخلی و دو میلیون زائر و مسافر خارجی است ، در شان و منزلت این کلانشهر نیست.

وی ادامه داد: در اجرای این قانون در استان تاکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی عمل کرده است.

واحدی گفت: باید تمامی دستگاه های اجرایی و متولی این امر در خراسان رضوی برای اجرای این قانون بسیج شوند.

وی با بیان اینکه برای سرمایه گذاران در مشهد و استان فرش قرمز پهن می کنیم، تصریح کرد: البته سرمایه گذاران باید خط قرمزهای نظام اسلامی را رعایت کنند و پروژه ها را در چارچوب قانون اجرا کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: باید چهره شهر با محتوا و هویت ایرانی اسلامی غنی شود.

واحدی با اشاره به اینکه ضوابط بلندمرتبه سازی در مشهد در حال تدوین است، گفت: طرح تفضیلی مشهد با لحاظ کردن ضوابط شهرسازی و معماری با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست تدوین است.

وی در ادامه به تثبیت فرهنگ اسلامی در کشور و در راس آن در پایتخت معنوی کشور تأکید و تصریح کرد: در صورت نهادینه شدن فرهنگ در بخش های مختلف کشور بخش اعظمی از مشکلات جامعه حل می‌شود.

در راستای اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه، سال گذشته 163 مورد تغییر نام در مشهد صورت گرفت.

قانون ممنوعیت استفاده از اسامی و القاب بیگانه در سال 1375 تصویب شد و آئین نامه اجرایی آن در هیات دولت نوزدهم اردیبهشت ماه سال 78 مصوب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار