اولین محفل مشترک انس با قرآن شیعه و سنی در اسماعیل آباد مشهد برگزار شد
مولوی غلام بالازاده گفت: هفته وحدت یکی از مهمترین مسائل در جامعه اسلامی به شمار می رود، چرا که با شرکت در مراسم مشترک بین شیعه و سنی، جامعه از همدلی و همبستگی بیشتری برخوردار می شود و اختلاف بین شیعه و سنی هر چند کم، کنار می رود.
کد خبر: ۱۵۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 26 December 2015
به گزارش تابناک رضوی، در اولین محفل مشترک انس با قرآن؛ شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت و گرامیداشت میلاد رسول (ص)، در مسجد جامع الفاروق واقع در محله وحدت اسماعیل آباد، با اشاره به اینکه وحدت و اخوت برای جهان اسلام ضروری و حیاتی است، عنوان کرد: همانگونه که آمریکا و تمام قدرت ها برای رسیدن به منافعشان با یکدیگر متحد شده و اتحادیه تشکیل داده اند مسلمانان نیز باید به خاطر منافع اسلام و خودشان با یکدیگر اتحاد و انسجام داشته باشند زیرا وحدت و اخوت برای جهان اسلام امری ضروری است.

وی تصریح کرد: 12 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) به تعبیر اهل سنت و 17 ربیع الاول به تعبیر اهل تشیع از سوی رهبر فقید انقلاب و بزرگان نظام جمهوری اسلامی ایران با هدف اتحاد و انسجام مسلمانان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی افزود: نقش رسول اکرم (ص) در ایجاد وحدت بسیار حیاتی بوده است زمانیکه ایشان به پیامبری مبعوث شدند تمام دنیا مملو از اختلاف و تفرقه بوده است که با بعثت آن حضرت بهترین عقیده، عملکرد، اخلاق و وحدت در بین مردم ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: اختلافات و تفرقه هایی که امروزه در میان مسلمانان جهان حاکم شده اسلام را در معرض تهدید و خطر و کشورهای اسلامی را جولانگاه دشمنان قرار داده است، مسلمانان باید هوشیار باشند و بدانند که دشمنان منافع خود را در ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان می بینند.

مولوی بالازاده ادامه داد: باید در مقابل تندروها ایستادگی کرد تا عقل و اعتدال در جامعه حاکم شود و چنانچه مشکلی وجود دارد با حفظ وحدت، مشکلات از راه قانونی و گفتمان پیگیری شوند.

وی در جمع برادران شیعه و سنی بیان کرد: دشمن هرگاه به ما لبخند زد آنجا نقطه ضعف ما است و هرگاه اخم کرد و ناراحت شد آنجا نقطه قوت ما خواهد بود  زیرا هیچگاه دشمن پیشرفت اسلام را نخواسته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار