مدیر اجرایی طرح آبکوه مشهد از صدور نخستین پروانه ساختمانی در این بافت فرسوده خبر داد.
کد خبر: ۱۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 04 April 2015

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، حسین امجدیزدی در جلسه‌ای که با حضور نخستین دریافت‌کننده پروانه ساختمانی در بافت آبکوه برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه و با حمایت‌های شهردار مشهد و همچنین تلاش و پشتکار همکارانم در مدیریت اجرایی طرح آبکوه توانستیم نخستین پروانه ساختمانی را صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در بافت‌های فرسوده شهر مشهد، پروانه ساختمانی در بافت آبکوه صادر شده است، تاکید کرد: صدور پروانه در مدیریت طرح نوسازی آبکوه یک گام بزرگ در نوسازی این منطقه است، لذا امیدواریم الگویی برای سایر بافت‌های فرسوده در سطح شهر باشد و شاهد پیشرفت و نوسازی بافت‌های فرسوده آبکوه شهر مقدس مشهد باشیم.

مدیر اجرایی طرح آبکوه مشهد یکی از دغدغه‌های ساکنان بافت آبکوه را تعیین و تکلیف سند مالکیت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته و با همکاری آستان قدس رضوی و اداره اوقاف، اسناد مالکیت به منظور جلب مشارکت مردمی صادر خواهد شد.

امجدیزدی در ادامه گفت: خوشبختانه در سال 1392 با عزم ساکنان بافت آبکوه و مدیریت جهادی همکاران در زمینه تملک به میزان 4 سال گذشته تملک داشتیم، به طوری که 5 هکتار از اراضی را در مرحله تملک قرار دادیم و 2.5 هکتار تملک کامل صورت گرفت ضمن اینکه 2.5 هکتار نیز کار کارشناسی و در مرحله پرداخت وجه به مردم ساکن در بافت قرار دارد.

به گفته وی مشارکت مردم در امور تملک (تهاتر، فروش، ساخت و...) نشان‌دهنده اعتمادسازی آنها به احیای بافت فرسوده آبکوه- سعدآباد است تا طبق برنامه زمان‌بندی در سال 94 شاهد تملک بخش‌های هدفمند در بافت باشیم.

این مقام مسوول در پایان خاطر نشان کرد: همه این اقدامات و اتفاقات در حالی رخ داد که مردم و معتمدین مردم هم در کنار ما قرار داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار