رئیس علمی اولین همایش سواد سلامت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی های انجام گرفته از شهروندان 12 منطقه شهرداری مشهد 90 درصد مردم مشهد از سطح سواد سلامت کافی برخوردار هستند.
کد خبر: ۲۰۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 06 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، دکتر «مهین قربان صباغ» در حاشیه اولین همایش سواد سلامت که با عنوان مدیریت سلامت خانواده و تعالی جامعه در تالار ابن سینا برگزار شد، به خبرنگار ما اظهار کرد: در بررسی انجام گرفته، آمارها نشان می دهد که در میان مردم مشهد در مرحله اول هم مردان و هم زنان به طور مساوی برای بالا بردن سطح سواد سلامت خود از پزشکان  و کادر درمانی استفاده می‌کنند.

قربان صباغ با اشاره به نقش رسانه‌ها و به‌خصوص صداوسیما در افزایش سواد سلامت در جامعه، می‌گوید: در کشوری که آمار رسمی، وجود بیش از ١٠‌درصد بی‌سواد را تایید می‌کند، باید توجه بیشتری به انتقال پیام‌های بهداشتی و خودمراقبتی از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری شود.

رئیس علمی اولین همایش سواد سلامت ضمن تاکید بر سواد به عنوان پایه سواد سلامت ، سواد سلامت را بخشی از سواد عمومی جامعه و حلقه مفقوده سلامت دانست و تصریح کرد:هرچه افراد جامعه از سطح سواد بالاتری برخوردار باشند می توانند مهارت های سلامت را بهتر پیش ببرند.
همایش ملی سواد سلامت از 17 فروردین به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور 500 نفر از سراسر کشور در تالار ابن سینا آغاز شده است و تا 19 فروردین ادامه دارد؛ همچنین در این همایش 36 مقاله در بخش سخنرانی و 150 مقاله در بخش پوستر پذیرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار