صادق خرازی:
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: وقایع سال 88 پیچیده، تلخ و دردناک بود.
کد خبر: ۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰ 01 February 2015

به گزارش تابناک و به نقل از فارس، نشست خبری که در محل حزب ندای ایرانیان خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ‌بدون رسانه امکان مانور در بستر کار سیاسی و اجتماعی بسیار مشکل است، افزود: رسانه چشم باز و هوشیار هر جامعه‌ای است و اگر تاریخ تحول رسانه و جهان را مشاهده کنیم‌ می‌بینیم‌ نقش رسانه‌ها در بسیاری از تحولات اولیه اجتماعی و سیاسی ایران و جهان حساس بوده و در دوران انقلاب و دفاع مقدس رسانه‌ها چشم بیدار جمهوری اسلامی ایران بودند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در ارتباط با موضع حزب ندای ایرانیان در خصوص فتنه 88 خاطرنشان کرد: وقایع سال 88 پیچیده، تلخ و دردناک است و باور من این است که هر دو طرف درگیری دچار بحران و مشکل شدند، ما آن دوران را سپری کردیم و از الان باید به آینده فکر کنیم و چیستی و چرایی که می‌تواند آینده را متأثر خود کند نیازمند هوشیاری و بیداری است که دیگر فتنه‌ای رخ ندهد.

خرازی در ارتباط با ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه دیگر موضوع فقهی و مورد بحث مدارس حوزه‌های علمیه نیست، بلکه ولایت فقیه تبدیل به یک پارادایم در شبستان حکومت دینی ایران قرار گرفته ‌و کسی که به دنبال کار سیاسی است نمی‌تواند بگوید قانون اساسی را قبول دارد یا ندارد، ما در بستر قانون خود را مکلف به اطاعت از ولایت فقیه و جایگاهی که ولی فقیه دارد، می‌دانیم.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: ولایت یکی از مهم‌ترین ارکان اعتقادی ما مسلمانان به‌ ویژه شیعیان بوده و رمز اعتلای امت و امامت است و نمی‌توان سخن از امامت و امت برد و حقیقت ولایت را نادیده گرفت و یکی از زیبایی‌های واژه ولایت در سرزمین ما استحکام ولایت به معنای واقعی در تجلی ثبات، امنیت، پیشرفت، عدالت و آزادی است و این دیدگاه ما نسبت به ولایت است.

وی در خصوص دلایل تشکیل حزب ندای ایرانیان، عنوان کرد: ما در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران احساس کردیم که یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که می‌‌تواند پویایی و نشاط جامعه به‌ ویژه جوانان را تضمین کند بستری است که در آن می‌توان کار پرتحرک و سیاسی انجام داد.

خرازی تشریح کرد: ما در جهانی از واقعیت‌ها زندگی می‌کنیم و در دنیای واقعیت‌ها باید پذیرفت در هر روز با پدیده‌ای روبه‌رو هستیم که می‌تواند نقش حیاتی به اصحاب قدرت و صحنه‌پردازان سیاسی بدهد و ما به این نتیجه رسیدیم کار تشکیلاتی یکی از مقتضیات جامعه ماست و باید به دنبال رویش جوانان خود باشیم و به دنبال آن هستیم که در چارچوب قانون فعال باشیم و همت کنیم و بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم.

سفیر سابق ایران در فرانسه بیان داشت: احزابی که تشکیل می‌شوند مهم نیست که همسوی ما باشند یا نباشند، بلکه مهم این است که احزاب در ایران در حال بلوغ هستند.

وی در ارتباط با انتخابات مجلس آینده نیز اظهار داشت: ما قطعاً لیست خود را خواهیم داد و با اصلاح‌طلبان وحدت هم خواهیم داشت.

خرازی در ارتباط با حصر موسوی و کروبی گفت: امیدوارم مسئله حصر دوستان ما برطرف شود، چراکه معتقدیم در جامعه ایران می‌توان با خردمندی بسیاری از مشکلات را حل کرد و زیبنده نیست در نظام جمهوری اسلامی دو تن از چهره‌های ما در گرفتاری و حصر باشند، امیدوارم با خردمندی و همکاری دو طرف شاهد گشایش در امور باشیم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در ارتباط با کاهش فشارها به رئیس دوره اصلاحات، عنوان داشت: دنبال چانه‌زنی در سیاست داخلی هستم و باید به صورت کلان مباحث همکاری را تدوین کرد.

خرازی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مقایسه مرحوم حبیبی معاون سابق رؤسای جمهور سابق ایران و معاون اول دولت دهم، گفت: آقای حبیبی مثل پدر من بودند و ویژگی‌های بسیار بزرگی داشتند که مورد اعتماد نظام، مورد اعتماد حضرت امام و رئیس‌جمهور و چهره فرهیخته و برجسته بی‌بدیلی بود؛ مرحوم حبیبی نشان درخشان دولت‌های آقای هاشمی و دولت اول آقای خاتمی بود و هر جایی که می‌رفت به آنجا هویت می‌داد؛ یکی از مهم‌ترین فضائل اسلامی این است که برای مسئولیت‌های مهم افرادی انتخاب شوند که لیاقت و ظرفیت آن را داشته باشند و البته من نمی‌توانم در خصوص معاون اول دولت دهم نظری بدهم.

وی در ارتباط با فعالیت‌های خارجی حزب ندای ایرانیان، متذکر شد: درصدد هستیم در صحنه بین‌المللی حزب ندای ایرانیان ارتباط خوبی داشته و بخشی از نیروهای خارج از کشور را جذب کنیم که البته باید با نهادهای مختلف رایزنی شود و تصور من این است که این اتفاق رخ خواهد داد و اصل ایده، ایده درستی است، اما نمی‌خواهیم با عجله وارد شویم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بیان داشت: مرزهای اصلی جمهوری اسلامی مرزهای جغرافیایی آن نیست و مرزهای ما فراتر از آنی است که بخواهیم تصور کنیم و بخواهیم روی آن فکر کنیم، چراکه از آسیای مرکزی و سرزمین قزاقها تا یمن و از جلگه هند تا قفقاز حوزه تمدنی ماست و باید به هر قیمتی شده در این حوزه تمدنی فعال باشیم.

خرازی یادآور شد: در دولت قبلی فکر می‌کردند آمریکای لاتین را مانند کلمپ کشف کردند و هزینه‌های بزرگی را به ملت ایران تحمیل کردند، من قبول دارم آمریکای لاتین جای مهمی است، اما اولویت سیاست خارجی ما آمریکای لاتین نیست، بلکه اولویت ما چین، هند، روسیه و کشورهای اسلامی صاحب نفوذ است و ما در بحث حزبی هر جایی نیاز به خدمت به نظام باشد انجام خواهیم داد و به آن افتخار می‌کنیم.

وی عنوان داشت: اپوزیسیون بودن هنر نیست و ما نظام را از خودمان می‌دانیم و به دنبال ایجاد پل‌هایی برای حل و فصل مسائل هستیم و اگر این بستر در مسائل داخلی و یا خارجی باشد در خدمت نظام هستیم و این شعار را عین اصلاح‌طلبی می‌دانیم و به دنبال اصلاح امور هستیم.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد در ادامه توضیح داد: من هیچ‌گاه با نظام قهر نبودم و نظام هم با من قهر نبوده و تا زمانی که جانی داشته باشم برای این نظام فعالیت می‌کنم و نظام برای همه ماست و هرکاری که لازم باشد باید برای نظام انجام می‌دهیم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در ارتباط با قدم زدن کری و ظریف نیز گفت: ظلم به کسی است که در حال مذاکره است؛ این قدم زدن شاید برای این بوده که از شنود جلوگیری کنند. من بیش از 38 هزار مذاکره سیاسی کردم، کسی که در مذاکره است بسیار فشار بالایی روی وی است.

خرازی عنوان کرد: اصولاً ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در حال تجربه دوره انتقال سنت به مدرنیته است و در حال مشاهده بحث‌های جدی از جمله در نقد اساسی، کار سیاسی و کار فکری هستیم؛ همه ابواب در جامعه مدنی باید سنجیده شود و بتواند بسترهای لازم را تجربه کند؛ کسانی که می‌گویند حزب در ایران شکل نمی‌گیرد اصلاً روحیه کار حزبی ندارند، امیدوارم گام‌های اساسی که برای حزب برداشتیم بتواند موقعیت خوبی را برای ما پدید بیاورد.

وی در خصوص همکاری با شورای هماهنگی اصلاحات نیز گفت: ما در جلسات آنها شرکت می‌کنیم و شخص من نیز با حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی همفکر و نزدیک هستم.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد در ارتباط با احمدی‌نژاد و عملکرد وی نیز گفت: وی برای کشور مشکلات جدی به وجود آورد که امیدوارم رسیدگی شود.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پایان در ارتباط با هزینه مالی حزب ندای ایرانیان، خاطرنشان کرد: یکی از شرایط عضویت ما حق عضویت است و براین اساس در حال شناسایی 100 نفر هستیم که پولی را در بانک بگذارند و از سود آن پول به ما کمک کنند؛ همچنین به دنبال مذاکره با هنرمندان هستیم و نمی‌خواهیم به دنبال کارهای اقتصادی برای ندای ایرانیان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار