مدير كل استاندارد خراسان رضوي گفت: براي توليد نبات در استان خراسان رضوي استاندارد اجباري تدوين مي‌شود.
کد خبر: ۲۱۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 26 April 2016
به گزارش تابناك خراسان رضوي، علیرضا جميع تدوین استاندارد اجباری برای تولید نبات را درخواست انجمن نبات خراسان رضوی دانست و اظهار كرد: اقدامات مربوط به این حوزه در دست بررسی و اقدام بوده و در صورت تصویب در کارگروه‌های مربوطه اجرایی می‌شود.
 
وي با اشاره به اینکه هم‌اکنون برای نبات استاندارد تشویقی در نظر گرفته شده است، افزود: تولیداتی که دارای علامت استاندارد تشویقی هستند از شاخص‌های کیفیت بالاتری برخوردار بوده و به‌عنوان محصولات صادراتی شناخته می‌شوند.
 
مدير كل استاندارد خراسان رضوي با بیان اینکه هم اکنون چند واحد صنعتی در خراسان رضوی اقدام به تولید نبات استاندارد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: تولیدات این واحدها به‌لحاظ آزمایشگاهی مورد سنجش قرار گرفته و شاخص‌های مختلف کیفیت در آن‌ها به‌طور دقیق بررسی می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه برای صادرات نبات کیفیت تولیدات به شدت مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: نماینده سازمان استاندارد در گمرک حضور داشته و به‌ویژه در مورد بحث‌های مربوط به رنگ و میزان شکر موجود در آن‌ها سنجش‌هایی را انجام می‌دهد بنابراین بهتر این است که مردم از محصولاتی که دارای نشان استاندارد تشویقی بوده و یا جنبه صادراتی دارند برای اطمینان از کیفیت آنها استفاده کنند که در این حوزه چند واحد تولیدی بسیار قوی در خراسان رضوی فعالیت دارند.
 
منبع: تسنيم
 
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار