ارائه 9 ميليون نفر ساعت آموزش در سال 93

مديرکل فني‌و حرفه‌اي خراسان رضوي گفت: بيش از ۹ ميليون نفر ساعت آموزش فني و حرفه‌اي در خراسان رضوي ارائه شده است.
کد خبر: ۲۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 16 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از موج، افشين رحيمي مديرکل فني‌و حرفه‌اي خراسان رضوي در اولين نشست مطبوعاتي سال 94 در رابطه با فعاليت هاي مجموعه فني حرفه اي اظهار کرد: در سال گذشته 9 ميليون و 72 هزار و 94 نفر ساعت ارائه آموزش را به پايان کاري خود رسانده ايم که در سال 94 بر ارتقاي سطح کمي و کيفي کار اضافه خواهيم کرد.

وي در رابطه با برگزاري شانزدهمين دوره از مسابقات ملي مهارت افزود: مسابقات مهارات در رشته هاي مختلف در شهرستان ،استان و کشور برگزار خواهد شد که هر دوسال يک بار مسابقات جهاني را در دل خود جاي داده است که 20 درصد اين شرکت کنندگان از استان خراسان رضوي هستند.

مديرکل فني‌و حرفه‌اي خراسان رضوي برگزاري اين دوره از مسابقات را مهم دانست و گفت: هدف از برگزاري اين مسابقه در مراحل مختلف شناسايي افراد نخبه و معرفي اين افراد به واحدهاي صنعتي، شناسايي استعدادهاي حرفه‌اي جوانان، ايجاد فرصت مناسب براي تبادل اطلاعات و تجارب حرفه‌اي و بستري براي ارتقاي مهارت‌هاي حرفه‌اي و ارتقاي استاندارهاي فعاليت‌هاي مهارتي است که شرايط سني خاص خود را دارا است که در رشته هاي ساخت و توليد، مکاتروتيک، و آکواترونيک بايد متولد از 11 دي 70 تا 11 دي 78 باشند و شرکت کنندگان ساير رشته ها بايد متولد 11 دي 73 تا 11 دي 78 باشند.

رحيمي ادامه داد: در استان خراسان رضوي 800 آموزشگاه داراي مجوز هستندکه از اين تعداد 700 آموزشگاه در مشهد مقدس فعال هستند.

وي افزود: 126 هزار و 83 نفر معرفي آزمون داشته‌ايم، از تعداد مزکور 81 هزار و334 نفر در آزمون قبول و موفق به احذ گواهينامه مهارتي شدند.

گفتني است؛ در اين دوره از مسابقات شرکت کنندگان در 31 رشته با يکديگر به رقابت مي‌پردازند و اين مسابقات از 20 اسفند 93 آغاز و تا 15 ارديبهشت ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار