آمار خواب بازار مسکن با رکود گزارش شد
براساس گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت خرید هرمترمربع آپارتمان در مشهد در نیمه سال گذشته یک میلیون و١١٨هزار و٩٠٠تومان بوده است.
کد خبر: ۲۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 17 April 2015
یک متر آپارتمان در مشهد 1118900 تومان!

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، براساس گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت خرید هرمترمربع آپارتمان در مشهد در نیمه سال گذشته یک میلیون و١١٨هزار و٩٠٠تومان بوده است. بیشترین متوسط اجاره ماهانه برای هر متر مربع زیربنای مسکونی مربوط به استان تهران و با قیمت تقریبی ١٦ هزار و ٢٥ تومان و بیشترین قیمت اجاره ماهانه در این شهر معادل ٨٩ هزار و ٩٨٧ تومان بوده است. کمترین متوسط اجاره ماهانه نیز مربوط به استان چهارمحال و بختیاری و با قیمت تقریبی ١٨٨٠تومان بوده است.
همچنین در این مدت قیمت هر متر مربع مسکن در مشهد نسبت به مدت مشابه ٦/٧درصد کاهش یافته بود. میزان معاملات نیز در این مدت ١/١٢درصد کاهش یافته بود. همچنین ٧/٥٧درصد از معاملات مسکن در مشهد انجام شده است.
براساس اعلام مرکز آمار، متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه‌درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ٧٣٠٠ تومان بوده است. در این مدت، متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه‌درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در مشهد٥هزار و٤٩٩تومان بوده که نسبت به مدت مشابه ٩درصد افزایش یافته است.
همچنین مرکز آمار اعلام کرد: متوسط قیمت خریدوفروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی برای نیمه نخست سال ۹۳ در کشور ۷۲۴هزار تومان بوده که این رقم نسبت به دوره قبل یک درصد کاهش یافته است.
طبق اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور، برای نیمه نخست سال ٩٣ که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، قیمت زمین نسبت به دوره مشابه سال قبل(نیمه نخست سال ٩٢) ٦.٩ درصد افزایش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار