در پاسخ به سوال یک نوجوان مطرح شد؛
کانال رسمی تلگرام سردار جواد کریمی قدوسی، ویدوئی را منتشر کرده است که در آن وی به سوال جسورانه یک نوجوان در مورد مسائل امنیتی کشور پاسخ می دهد.
کد خبر: ۲۵۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 10 July 2016
به گزارش تابناک رضوی، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یک نوجوان 17 ساله مبنی بر اقدامات انجام شده برای جلوگیری از نفوذ دشمن، گفت: همانطور که می دانید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مهم ترین کمیسیون های مجلس شورای اسلامی است. به همین دلیل همیشه نمایندگان از همه جریان ها و گرایش ها دو تا سه برابر ظرفیت، در آن ثبت نام می کنند. در مجلس فعلی نیز تقریباً دو برابر ظرفیت آن ثبت نام شده بود .
وی با اشاره به اینکه چهار وزارت خانه مهم کشور، دفاع، امور خارجه و اطلاعات به علاوه ستاد کل نیروهای مسلح بخشی از مأموریت ها و گزارشات شان، به کمیسیون امنیت ملی مربوط می شود، تصریح کرد: جلسات کمیسون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بابت هر نوع موضوعی که به حوزه امنیتی کشور و سیاست خارجی مربوط شود تشکیل خواهد شد .
وی با تصریح اینکه برنامه ها و جلسات تخصصی به طور مداوم در دوره های قبلی مجلس هشتم و نهم نیز برگزار شده است، گفت: ما برای بررسی پدیده نفوذ جلسات تخصصی تشکیل می دهیم و از نهاد های ذیربط دعوت می کنیم تا در این جلسات شرکت کرده و گزارشات خود را ارائه کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: در این جلسات مطالب و موضوعات بصورت پرسش و پاسخ و مصادیق گوناگونی مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد. اگر در جایی احساس شود ضعفی وجود دارد برای برطرف کردن آن تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.
وی با بیان این نکته که یکی از موارد مهم در این خصوص کمبود اعتبارات در حوزه امنیتی کشور است گفت: مصداق این نقیصه کمبود تجهیزات تصویری مانند دوربین های مدار بسته است که در قضیه ترور دانشمندان هسته ای، باعث افزایش ریسک و در نهایت ترور این دانشمندان شد.
کریمی قدوسی افزود: در این موارد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تکیه بر گزارشات و مباحث کارشناسی و جمع بندی مطالب پیرامون آن، مشکلات پیش رو را شناسایی و برای برطرف کردن کسری بودجه و خلاءهای قانونی احتمالی آن اقدام می کند .
کریمی قدوسی گفت: البته لازم به ذکر است که بخش های سری و محرمانه دستگاه های ذیربط قاعدتاً نباید در اختیار این کمیسیون قرار بگیرد.
وی با اشاره به ماجرای جیسون رضائیان در خصوص نفوذ در لایه های سیاستی در قضیه برجام گفت: یکی از موضوعات ثابت ما در کمیسیون امنیت رصد پدیده نفوذ است تا مشکلاتی از این دسته در کشور بوجود نیاید .

برچسب ها: کریمی قدوسی ، نفوذ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار