رییس اداره هواشناسی شهرستان تایباد از افزایش ۳۰درصدی بارندگی ها در سال زراعی جدید نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 21 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد زمانی در گفتگو با مهر بیان کرد: از آغاز سال زراعی ۹۳ در مهرماه سال گذشته تا پایان فروردین سال جاری شاهد ۱۱۰و هفت دهم میلیمتر بارندگی بودیم.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی و در سال زراعی گذشته بارش ها به میزان ۷۷ و هشت دهم میلیمتر گزارش شد ادامه داد: خوشبختانه امسال و در سال زراعی جدید کشاورزان شاهد افزایش میزان بارندگی به میزان ۳۰ درصد هستند.

وی گفت: امسال همزمان با سال جدید و از نخستین روز فروردین ماه امسال تا پایان فروردین شاهد ۱۶ و نیم میلیمتر بارندگی بودیم که این رقم در فروردین سال گذشته تنها ۱۲ و شش دهم بود.

وی افزود: بارش های نازل شده در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با فروردین سال گذشته ۲۳ و شش دهم افزایش داشته است.

زمانی بیان کرد: میانگین بارندگی استان در سال زراعی امسال تا به امروز ۱۷۸ و نیم میلیمتر ثبت شده است که نسبت به پارسال ۵۲درصد افزایش داشته است.

رییس اداره هواشناسی شهرستان تایباد بابیان اینکه در هفته جاری سامانه جوی قابل توجهی را پیش رو نخواهیم داشت یادآورشد: شهرستان تایباد کمترین میزان بارندگی را در بین شهرستان های استان دارد.

وی به راه اندازی سیستم هوشمند هواگوی شهرستان اشاره کرد و گفت: شهروندان و کشاورزان می توانند برای دریافت لحظه ای تمامی اطلاعات جوی شهرستان تایباد، شهرستانهای استان و مراکز استان های کشور با سامانه هوشمند به شماره ۵۴۵۳۳۳۳۴ تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار