مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: افزایش میزان صادرات ماهی از خراسان رضوی برای کشورهای همسایه این استان پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۲۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 21 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدرضا مهدی‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم  اظهار داشت: پرورش ماهی از جمله علم‌های نوین است که با اختصاص اعتبارات مناسب می‌توان فعالیت‌های ترویجی مناسبی در این رابطه انجام داد.

وی با بیان اینکه با اختصاص اعتبارات مناسب به حوزه پرورش ماهی می توان ظرفیت تولید ماهی در خراسان رضوی را به 25 هزار تن در سال‌های آینده برسانیم، افزود: با راه اندازی استخرهای چندمنظوره در این استان می‌توان گامی مناسب در جهت فرهنگ‌سازی ترویج فرهنگ پرورش ماهی انجام داد.

مهدی زاده تصریح کرد: در حال حاضر 129 استخر پرورش ماهی سرد آبی و 924 استخر پرورش ماهی گرم آبی در استان اقدام به پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی می‌کنند.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه صادرات ماهی از این استان به کشورهای همسایه استان بسیار اندک است، خاطرنشان کرد: سفارشاتی برای صادرات ماهی به کشورهای روسیه، افغانستان از پایانه مرزی لطف آباد و دوغارون داریم و به دنبال رایزنی برای افزایش میزان صادرات ماهی از خراسان رضوی برای کشورهای مختلف و همسایه هستیم.

وی از انعقاد تفاهم نامه‌ای تا پایان اردیبهشت ماه با امضای رئیس سازمان جهاد کشاورزی، استاندار خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، مسئولان مناطق آزاد چابهار و سرخس با محوریت صادرات محصولات آبزی به کشورهای ترکمنستان، افغانستان و کشورهای CIS خبر داد و افزود: متن تفاهم نامه آماده است و طرفین مورد امضا این تفاهم نامه موافقت و آمادگی خود را در این رابطه اعلام کرده‌اند.

مهدی زاده بیان کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه علاوه بر ارسال ماهی از جنوب به شمال‌شرق در مدت 45 دقیقه سبب اشتغال‌زایی و معرفی استان در زمینه تولید و پرورش ماهی می‌شود.

وی به راه اندازی پارک آبزیان در مشهد مقدس که از سال 81 دردستور کار قراردارد اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در ارتباط با راه‌اندازی پارک آبزیان پس از سال‌ها اقدام جدی صورت نگرفته است و این در حالی است که راه اندازی چنین پارکی برای نخستین بار در این استان مطرح شد اما شاهد هستیم که مراحل مطالعاتی و عملیاتی راه‌اندازی چنین پارکی در آذربایجان شرقی آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار