مدیر آب و فاضلاب روستایی گناباد با اشاره به دو طرح فاضلاب روستای کلات و مجتمع آب‌رسانی کلاته کلوخ ـ زیبد به‌عنوان پروژه‌های بزرگ تأسیسات آب روستایی در خراسان رضوی گفت: با تکمیل این پروژه‌ها 12 هزار نفر از جمعیت روستایی می‌توانند از آب روستایی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۲۷۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 09 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا ابراهیمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از تأسیسات آب روستایی گناباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 74 روستا در گناباد وجود دارد و آب این مناطق از 40 حلقه چاه، 10 چشمه و هفت قنات تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رفع کمبود آب و تأمین آب شرب باکیفیت در حال حاضر 27 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود افزود: 63 درصد این روستاها زیرپوشش نیستند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود 130 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث و بازسازی و هفت مخزن ذخیره با حجم یک‌هزار و 600 مترمکعب احداث و حفر گردد.

ابراهیمی عملیاتی شدن این پروژه‌ها را با اعتباری بالغ‌بر 8.5 میلیارد تومان برشمرد و بیان کرد: مصرف مشترکین زیرپوشش در روستاهای گناباد روزانه حدود 6.5 میلیون لیتر است که در زمان پیک مصرف به 8.5 میلیون لیتر می‌رسد.

وی در خصوص آمارهای الگوی مصرف آب مشترکین در سال گذشته یادآور شد: در سال گذشته 76 درصد مشترکین در گناباد الگوی مصرف را رعایت کردند که 41 درصد آب تولیدی مصرف داشته‌اند و این در حالی است که 24 درصد مشترکین بالاتر از الگو، مصرف داشته‌اند که 59 درصد آب تولیدی را مصرف کردند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی گناباد با اشاره به اینکه در سال گذشته 14 درصد هزینه آب روستایی توسط این اداره پرداخت شده است اضافه کرد: احداث آزمایشگاه کنترل کیفیت در محل امور سبب شده تا در سال گذشته 25 هزار مرتبه کلرسنجی از آب گناباد صورت گیرد.

ابراهیمی با اشاره به دو طرح فاضلاب روستای کلات و مجتمع آب‌رسانی کلاته کلوخ ـ زیبد به‌عنوان پروژه‌های بزرگ تأسیسات آب روستایی در خراسان رضوی ادامه داد: با تکمیل این پروژه‌ها 12 هزار نفر از جمعیت روستایی می‌توانند از آب روستایی بهره‌مند شوند.

وی از خسارت 136 میلیارد ریالی خشکسالی به تأسیسات آب روستایی این شهرستان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: خشکسالی سبب شده تا کشاورزان به دامپروری و دامداری رو بیاورند که این مشاغل آب مصرفی بیشتری را در پی دارد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار