معاون فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: ۱۴ درصد دانش‌آموزان خراسان‌رضوی در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 09 August 2016
به گزارش تابناک رضوی،براتعلی منصوریان با بیان این مطلب، اظهار کرد: برای ترویج سبک زندگی رضوی باید همه نهادهای فرهنگی با یکدیگر همکاری داشته باشند و آموزش و پرورش و رسانه‌ها 2 دستگاه فرهنگ سازانه هستند.

وی ادامه داد: به لطف امام هشتم خراسان رضوی در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی مقام نخست در کشور را به دست آورده و برنامه این است که تا پایان سال 92 دارالقرآن در خراسان رضوی فعالیت داشته باشند.

معاون فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای آمادگی شروع سال تحصیلی، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در این حوزه ساماندهی نیروی انسانی برای ابتدای مهر ماه است.

منصوریان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به استقرار پایه دهم در طرح 3-3-6 آموزش مربیان برای کتاب‌های جدید در دستور کار قرار گرفته و برای آنها در این حوزه دوره‌های ضمن خدمت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نقل و انتقالات انجام شده و معلمان همگی در 48 ناحیه آموزشی در سطح خراسان رضوی توزیع شده‌اند و مکان خدمت آنها مشخص است.

معاون فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به کمبود کلاس درس در خراسان رضوی، بیان کرد: با در نظر گرفتن تمام اولویت‌ها سعی بر این شده که تعداد کمبود کلاس درس به حداقل ممکن برسد.

منصوریان ایجاد عدالت اجتماعی را یکی از محورهای اصلی فعالیت آموزش و پرورش در خراسان رضوی دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا توجه به مدارس شبانه‌روزی، عشایری و حاشیه شهر در دستور کار قرار گرفته و سعی بر این است که امکانات مناسبی در این بخش‌ها به وجود بیاید و در این راستا از بودجه‌های دولتی و خیرین استفاده می‌شود.

وی با اشاره به نبود دبیرستان در برخی از روستاهای خراسان رضوی، اظهار داشت: به همین علت حدود 14 درصد از دانش آموزان خراسان رضوی در مدارس شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار