مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ کشور گفت: برخی از گندم‌کاران در خراسان‌رضوی از دولت از محل فروش گندم خود در طرح تضمینی خرید محصول، مطالبات میلیاردی دارند.
کد خبر: ۲۷۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 15 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، ایرج حسن‌پور اظهار کرد: بنابراین بوده پرداخت وجوه کشاورزان به‌صورت متمرکز از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران تأمین اعتبار شده و از طریق بانک عامل یعنی بانک کشاورزی پرداخت شود. یک نمونه از کشاورزان حدود 700 میلیارد تومان گندم فروخته و 205 میلیارد تومان آن را دریافت کرده و مابقی آن هنوز پرداخت نشده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 کشور با اشاره به میزان گندم خریداری شده در خراسان‌رضوی افزود: تاکنون حدود 556 هزار تن گندم خریداری شده که فرآیند خرید همچنان نیز ادامه دارد؛ جهاد کشاوزی برای خرید 480 هزار تن برنامه‌ریزی داشته و سال گذشته نیز 471 هزار تن گندم خریداری شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت کشاورزان از مرکز و به‌صورت متمرکز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: انجام اقدامات مربوط به تأمین اعتبار آن و ساز و کار پرداخت مدتی زمان نیاز دارد.

حسن‌پور ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که اخیراً در تهران برای این موضوع برگزار شد، بنابر این قرار گرفت که ساز و کار اجرایی پرداخت تا پایان این هفته مشخص شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار