رئیس هیئت ناشنوایان خراسان رضوی گفت: برای نخستین‌بار المپیاد ورزشی ناشنوایان کشور 18 اردیبهشت‌‌ماه امسال در مجموعه ورزشی شهید بهشتی مشهد با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 27 April 2015
تهمینه شکیب در نشست خبری هیئت ناشنوایان خراسان رضوی که در اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: برای نخستین‌بار المپیاد ورزشی ناشنوایان کشور 18 اردیبهشت‌ ماه امسال در مجموعه ورزشی شهید بهشتی مشهد با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

وی افزود: المپیاد ورزشی ناشنوایان تاکنون به دلیل کمبود منابع مالی در هیچ کجای کشور برگزار نشده بود و در حال حاضر هم برخی از استان‌های کشور هزینه ارسال تیم‌های ورزشی ناشنوایان به المپیاد را ندارند.

شکیب ادامه داد: هیچ اعتبار دولتی تاکنون به هیئت ناشنوایان اختصاص نیافته و این هیئت برای مخارج خود از کمک‌های مردمی و خیران استفاده می‌کند و گاهی اوقات اعتبارات بین بخشی به ما اختصاص می‌یابد.

رئیس هیئت ناشنوایان خراسان رضوی تصریح کرد: هیئت ناشنوایان مجموعه‌ای از 10 هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف است و بیشتر هدف ناشنوایان از ورزش، کسب سلامتی جسمی برای خودشان است، اما می‌توان با اختصاص منابع مادی ورزش را در این قشر از جامعه گسترش داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ما را در زمینه اورژانس، سلامتی و ایمنی ورزشکاران کمک می‌کند، گفت: بسیاری از ادارات و سازمان‌ها سالن‌های خود را در اختیار هیئت قرار می‌دهند و با هم همکاری دارند، همچنین کمیته فنی با باروری و توانمندی‌های ورزشکاران توانسته رتبه نخست والیبال کشوری را به ارمغان آورد.

شکیب با بیان اینکه ‌یک‌هزار و 231 ورزشکار از 24 استان کشور برای شرکت در المپیاد ورزشی ناشنوایان اعلام آمادگی کرده‌اند و امکانات لازم برای حضور یک‌هزار و 400 مربی و ورزشکار فراهم شده است، اظهار کرد: رشته‌های دو و میدانی، شنا، تنیس روی میز و بولینگ برای آقایان و بانوان و رشته‌های فوتبال، فوتسال، جودو و والیبال برای آقایان در این المپیاد در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار