سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه قوچان گفت: تاکنون به این موضوع نگاه نشده که شخصیتی برجسته همچون آقانجفی قوچانی در قوچان تدفین شده است، بنابراین باید موقوفه‌ای برای آرامگاه وی توسط خیران و مردم در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۲۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 30 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین نیساری در مراسم نکوداشت شخصیت علمی و عرفانی آیت‌الله سید محمدحسن نجفی قوچانی در محل آرامگاه وی در قوچان اظهار کرد: همه ساله نهم اردیبهشت ماه از طرف اداره اوقاف و امور خیریه مراسمی برای نکوداشت این عالم بزرگوار تدارک دیده می‌شود که امسال این مراسم در جمع طلاب و روحانیون برگزار شده است.

وی با بیان اینکه علما و بزرگان قوچان باید نسبت به موقعیت و مشکلات موجود در آرامگاه آقا نجفی قوچانی آگاهی داشته باشند، گفت: متأسفانه در یک سال گذشته مکان آرامگاه آقانجفی قوچانی سوت و کور بوده و برنامه خاصی در آن اجرا نمی‌شد که طرح ملی حفظ قرآن کریم در این شهرستان در این مرکز فرهنگی قرار داده شد.

نیساری با یادآوری این موضوع که توسط خیران چند کلاس آموزشی در فضای بیرونی آرامگاه برای کلاس‌های طرح ملی حفظ ساخته شد، تصریح کرد: سال گذشته 340 قرآن آموز در طول هفته در طرح ملی حفظ قرآن شرکت کردند که 120 نفر در امتحان شفاهی با موفقیت پیروز شدند.

وی تأکید کرد: این تعداد و آمار برای قوچان بسیار پایین بوده زیرا سهمیه این شهرستان برای تربیت حافظ قرآن 2 هزار و 700 نفر است که باید تمام تلاش برای رسیدن به این سهمیه انجام شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه قوچان بیان کرد: یکی از برداشت‌های اشتباه توسط برخی مردم و مسئولان این بوده که چون آرامگاه آقانجفی قوچانی زیر نظر اداره اوقاف فعالیت می‌کند، نباید مشکل خاصی داشته باشد.

وی اظهار کرد: کم اطلاعی مردم و مسئولان سبب شده که این موضوع را مدنظر قرار ندهند که نیت موقوفات توسط خیران در اداره اوقاف و امور خیریه مشخص شده و خارج از آن نیت نمی‌توان پول وقف را در جای دیگر هزینه کرد.

نیساری افزود: این علامه بزرگوار در بین خود مردم قوچان نیز مظلوم واقع شده و قریب 50 درصد مراجعان به اوقاف شهرستان محل آرامگاه وی را نمی‌دانند.

وی با تأکید بر این موضوع که شخصیت‌های هم‌ تراز آقانجفی قوچانی در سراسر کشور دارای موقوفات مختلفی هستند، اظهار کرد: تاکنون به این موضوع نگاه درستی نشده که شخصیتی برجسته همچون آقانجفی قوچانی در قوچان تدفین شده بنابراین باید موقوفه‌ای برای آرامگاه وی توسط خیران و مردم در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار