رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد گفت: حاکم شدن رکود بر بازار، بالا بودن مالیات بر ارزش‌ افزوده و کاهش درآمد باعث ریزش 20 درصدی اعضای اتحادیه و تعطیلی نمایشگاه‌های اتومبیل مشهد شده است.
کد خبر: ۲۹۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 14 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حمیدرضا حیدری با بیان این مطلب، اظهار کرد: از سال گذشته با حاکم شدن رکود بر بازار ایران، بالا بودن مالیات بر ارزش‌ افزوده و کاهش درآمد باعث ریزش 20 درصدی اعضای اتحادیه و تعطیلی نمایشگاه‌های اتومبیل مشهد شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد با تأکید بر اینکه همچنان رکود بر این بازار حاکم است، گفت: انتظار داشتیم طبق منوال هر ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی تعطیلات تابستانی به دلیل افزایش میزان سفر و نیاز مردم به اتومبیل، بازار خودرو نیز بهبود یابد اما تا حدی این امر تحقق‌ یافت.

وی با اشاره به عوامل دامن زننده به رکود بازار خودرو گفت: متأسفانه آگهی‌های روزنامه، بازار فروش‌های اینترنتی، جمعه‌بازار خودرو که به‌تازگی نرم‌افزارهای موبایلی نیز به این جمع افزوده‌ شده تأثیر بسزایی در رکود بازار خودرو داشته‌اند.

حیدری با بیان اینکه تمامی نمایشگا‌ه‌داران اتومبیل موظف‌ هستند تا طبق تعرفه ابلاغی اتحادیه معاملات را انجام دهند، خاطرنشان کرد: طبق این تعرفه، حق کمسیون نمایشگاه‌ها از 0.7 درصد تا یک درصد از کل معامله را شامل می‌شود که این میزان برحسب مبلغ خودرو نیز تغییر می‌کند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد عنوان کرد: علاوه برگشت‌های نظارتی سیار اتحادیه، گشت‌های دوره‌ای کمیسیون بازرسی و نظارت نیز وجود دارد و مردم می‌توانند از طریق سامانه تعزیرات حکومتی 124 و شماره اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل شکایات خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی و با متخلفین برخورد جدی شود.

وی از پلمب 35 نمایشگاه غیرمجاز اتومبیل خبر داد و گفت: بیشترین میزان تخلفات انجام‌ شده در نمایشگاه‌های اتومبیل غیرمجاز بوده که طی گشت‌زنی‌ها و بازرسی‌های اتحادیه تعداد 75 واحد غیرمجاز شناسایی شدند که از این میزان 35 واحد پلمب و مابقی در حال طی مراحل دریافت مجوز می‌باشند.

حیدری در پایان اظهار داشت: از مردم درخواست می‌کنیم جهت خریدوفروش خودرو تنها به واحدهای صنفی مجاز مراجعه کنند تا شاهد بروز مشکلاتی همچون کلاهبرداری نباشیم.
 
 منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار