قائم مقام ریاست دانشگاه قرآن و حدیث گفت: ۲۵ کتاب در دانشگاه قرآن و حدیث به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۳۰۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 29 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی در افتتاحیه شعبه مشهد دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: راه‌اندازی این دانشگاه من را یاد بیش از ربع قرن پیش انداخت که دارالحدیث از یک زیر زمین کوچک کار خود را آغاز کرد و امروز بهره و میوه خود را داده و از آن استفاده می‌شود انداخت.

وی تصریح کرد: شاید فضای موجود کوچک باشد اما آرزوها و آرمان‌های بزرگی پشت سر این فعالیت وجود داشته و ما فعالیت خود را در وضعیت کمبود مالی و با حمایت فرهیختگان، حوزه علمیه و دانشگاه آغاز کرده‌ایم.

قائم مقام ریاست دانشگاه قرآن و حدیث گفت: راه‌اندازی یک دانشگاه زمینه جنبش نرم‌افزاری برای کشور و گسترش علم و ترویج مباحث آن را به دنبال دارد و ما در این دانشگاه به دنبال ایجاد بستر دانش و معارف اهل بیت (ع) هستیم.

مسعودی بیان کرد: امام علی (ع) گفته‌اند که خداوند رحمت آورد بر کسی که حکمت می‌شنود و آن را خوب فرا می‌گیرد و به هدایت فراخوانده شده و به آن نزدیک و از استکبار دوری می‌ورزد و کمر رشته متصل به یک مربی را می‌گیرد تا از میان تاریکی‌ها به سر منزل مقصود برسد و نجات یابد که از اساتید می‌خواهیم که مربیانی باشند که طالبان علم را که برای نجات پیدا کردن دست به دامن قرآن و حدیث شده‌اند به سر منزل مقصود برسانند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه قرآن و حدیث غیرانتفاعی است و آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی به ما کمک‌هایی داشته؛ امید می‌رود آستان قدس رضوی هم به ما کمک کند در واقع  این دانشگاه 17 سال پیش تأسیس شده و توانسته در تمامی مقاطع تحصیلی  دانشجو بپذیرد و در 5 سال متوالی رتبه اول یا دوم کشور را به دست آورد.

قائم مقام ریاست دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: 47 درصد دانشجویان ما به مقاطع بالاتر رفته‌اند و دانشگاه ما افزون بر آموزش رسمی، آموزش آزاد را نیز در برنامه‌های خود داشته و در سطح مجازی حدود 3000 نفر ر ا که توان دسترسی حضوری را نداشته‌اند زیر پوشش قرار داده‌ است.

مسعودی تصریح کرد: ما 25 کتاب تولید داشته که 17 کتاب ما به عنوان کتاب درسی در کشور انتخاب شده است. رویکرد ما به حدیث رویکردی استنباطی-نقدی است و برای آنها سرفصل‌های تحلیلی در نظر گرفته شده و در این مسیر از احادیثی که در تنها لباس سخن ائمه را دارند کنار گذاشته‌ایم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار