رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم گفت: ایران رتبه نخست تولیدات علمی و مقالات ISI در خاورمیانه را دارد.
کد خبر: ۳۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ 05 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی‌اصغر رستمی ابوسعیدی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه امروز دولت نسبت به مسائل پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: در همین راستا از روسای دانشگاه‌ها خواسته شده تا اعتبارات بیشتری را در برنامه بودجه دانشگاه‌ها به این بخش‌ها اختصاص دهند.

رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم با بیان اینکه امروز مسائل فرهنگی تاثیر و ارتباط مستقیمی بر روی فعالیت‌های روزمره و زندگی افراد دارد، تصریح کرد: امروز دانشگاه‌ها باید در حوزه فرهنگ دارای برنامه‌های راهبردی فرهنگی باشند و در تدوین این برنامه دانشجویان، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و اساتید حوزه علوم و معارف اسلامی نقش مهم و بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های امنا ناظر برنامه‌های راهبردی و عملیاتی طولانی مدت دانشگاه‌ها هستند، افزود: در حقیقت چارت‌های سازمانی دانشگاه‌ها، تنظیم بودجه، افزایش میزان رشته‌های دانشگاهی با توجه به اقلیم و ظرفیت‌های موجود منطقه، افزایش بودجه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و ... از وظایف مهم هیئت‌های امنا در دانشگاه‌هاست.

رستمی ابوسعیدی با بیان اینکه در برخی از دانشگاه‌ها هیئت‌های امنا و ممیزی دانشگاه‌ها دچار همپوشانی در حوزه کاری شده‌اند، یادآور شد: یکی از وظایف مهم ما بازنگری در وضعیت کاری این دو نهاد در دانشگاه‌هایی است که دچار همپوشانی شده‌اند تا بتوانیم ابهامات موجود در این زمینه را رفع کنیم.

وی با اشاره به عضویت بیش از 600 تن از مدیران ارشد کشور، روحانیون تراز اول، صاحب نظران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران و فرمانداران در هیئت‌های امنای دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور اضافه کرد: یکی از مسائلی که امروز در دستور کار هیئت‌های امنا در دانشگاه‌ها قرار گرفته مسئله توجه به افزایش بودجه‌های پژوهشی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اگر در دانشگاه‌ها پژوهشی صورت نگیرد دانشگاه تفاوتی با یک دبیرستان و آموزشگاه ندارد، ادامه داد: امروز با نگاه ویژه‌ای که دولت تدبیر و امید در زمینه توجه به پژوهش‌های دانشگاهی دارد توانسته‌ایم رتبه نخست تولیدات علمی و مقالات ISI را در سطح منطقه کسب کنیم.

رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم با اشاره به وضعیت دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: خوشبختانه دانشگاه از وضعیت خوبی در حوزه‌های مختلف برخوردار است و دارای هیئت امنایی مستقل و کارآمد است.

رستمی ابوسعیدی یادآور شد: با درایتی که در سال جدید هیئت امنا و ریاست دانشگاه به خرج داده‌اند بودجه فرهنگی دانشگاه بیش از 12 درصد و بودجه پژوهشی نیز رشد قابل توجهی داشته که در آینده ثمرات خوبی برای این دانشگاه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار