کد خبر: ۳۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱ 06 May 2015
آرزوی حاتمی کیا برای فیلمسازی برای فاطمیون

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، اولين يادواره شهداي مدافع حرم تيپ فاطميون، در سالن صباي مشهد برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در این مراسم که به همت خبرگزاری تسنیم در سالن صبای مشهد برگزار شد، با بیان اینکه در نیم قرن اخیر با تحولات ویژه‌ای در دنیای اسلام، منطقه و جهان روبه رو هستیم، گفت: محور و اساس این تحولات را دین‌باوری و ارزش‌های الهی تشکیل می‌دهد و نقش‌آفرینان آن مردان و زنانی هستند که ویژگی‌های خاصی دارند و متعلق به یک جغرافیای خاص نیستند و آنان را در سراسر دنیای اسلام می‌بینیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نخستین ویژگی این مردان و زنان سلحشور بازگشت به هویت اسلامی خویش، آن هم اسلامی با تفسیر و تبیین امام بزرگوار(ره) است.
 
ابوترابی‌فرد با اشاره به آیه 29 سوره مبارکه فتح که اشاره دارد« محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند» گفت: این مردان و زنان در مقابل جبهه کفر مقاوم و با صلابت و در برابر اهل ایمان نماد رحمت و تواضع به شمار می‌روند.

وی ویژگی دوم این گروه را تبیین شفاف جبهه کفر تعریف کرد ومصداق جبهه کفر را آمریکا معرفی کرد و ادامه داد: ویژگی سوم آن‌ها رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی است که سر سلسله این رویارویی را فقیه عادل، امام خمینی(ره) تشکیل میدهد و تداوم بخش آن رهبر معظم انقلاب هستند.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ویژگی دیگر این گروه را اعتقاد به وحدت امت اسلام دانست و ابراز کرد: این گروه بر این باور است که جامعه اسلامی و پیروان قرآن و پیامبر اعظم(ص) در یک صف واحد قرار می‌گیرند بنابراین ما باید تلاش کنیم همه امت اسلام را در این صف قرار بدهیم، اما دشمنان بر خلاف این حرکت تصمیم گرفته و اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه برای تشتت امت اسلامی تلاش می‌کند و راه شکست این جریان فکری را در آتش‌افروزی بین مسلمانان جستجو می‌کند، افزود:  گاهی عمامه‌ سیاه و سفید بر سر می‌گذارند و برای آتش‌افروزی بین مسلمانان سخن می‌گویند، آنها میخواهند افغانستان و پاکستان میدان جنگ بین مسلمانان باشد و بمب‌های خوشه‌ای کشورهای به ظاهر اسلامی برادران و خواهران مسلمان یمنی را هدف قرار دهد و یا سوریه و عراق به میدان جنگ مذاهب اسلامی تبدیل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه شهدای مدافع حرم به علت برخورداری از این تفکر ناب اسلامی و احساس مسوولیت در قبال خواهران و برادران مسلمان سوری، برای قطع نمودن دست کسانی که به دنبال برافروختن شعله جنگ در سوریه بودند، در آنجا حاضر شدند؛ خطاب به خانواده‌ این شهدا گفت: اگر فرزندان شما نبودند نه تنها حرم حضرت زینب(س) مورد تعدی قرار می‌گرفت، بلکه نوامیس مسلمین در سوریه زیر چکمه‌های جریانهای تکفیری فاسد و مفسد مورد اهانت قرار می‌گرفت و اگر دشمن در سوریه به هدف خود می‌رسید، عراق و حرم اولیای دین و خواهران و برادران اهل سنت و شیعه ما در معرض خطر بودند و لبنان به عنوان نماد وحدت شیعه و اهل سنت و پیروان خداوند متعال  وعزت و اقتدار امت عرب  که با سیلی‌های محکم خود صورت ‌صهیونیست‌ها را سیاه کرده است، در معرض آسیب و تهدید بود.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نخاطرنشان کرد: در خانه های این عزیزان افغانستانی قهرمانانی تربیت شده اند که امروز پرچمدار دفاع از حرم حضرت زینب(س) و اعتقادات جهان اسلام شده اند.

شهدا مرز نمی‌شناسند

مادر شهید سید اسدا... سجادی، از شهیدان مدافع حرم در این مراسم اظهار کرد: اگر ما قطعه قطعه شویم، باز یک قطره از خون سیدالشهدا نخواهیم شد.

وی افزود: امروز این دیگر برای ما زخم زبان شده است. این که چرا به افغانستان نمی روید؟ ما اینجا اعلام می کنیم؛ که شهدای ما در قالب مرز قرار نمی گرفتند. آنها فدایی راه حسین و ائمه بودند و با حسی به جنگ سوریه رفتند که برای اسم و نام و وطن نبود. حسی که زنده است و همچنان مقاومت می کنیم.

او از ارادت مردم مسلمان افغانستان به اهل بيت(ع) سخن گفت. اين مادر شهيد سپس درباره عشق و پايبندي به ولايت فقيه چند کلامي بر زبان آورد و صحبت هايش را با عرض ارادت به اهل بيت(ع) و زمزمه اين ابيات به پايان رساند: «آن کس که تو را شناخت جان را چه کند، فرزند و عيال و خانمان را چه کند».

شرمنده ام که شهید نشدم

روح ا... بختیاری، جانباز مدافع حرم نیز در سخنان کوتاهی گفت: بنده خجالت می کشم که الان جلوی خانواده های شهدا و همرزمان و مادرم صحبت کنم، من قول داده بودم به مادرم که شهید شوم، خیلی شرمنده ام و خجالت می کشم از خانواده های شهدا و همرزمانم که صحبت کنم. 

کارگردان مهاجر: شهدای مدافع حریم حرم زینب(س) مهاجر هستند

حاتمي کيا از جمله مهمانان ویژه این آیین هم گفت: بايد، برادران شهيد افغانستاني مان را که در سوريه و در راه دفاع از حرم حضرت زينب(س) به شهادت رسيدند، «مهاجران راه خدا» بناميم.

ابراهیم حاتمی کیا در این مراسم اظهار کرد: حقیقتا در یک فضای روحانی قرار داریم و خیلی نمی خواهم این فضا را به هم بریزم.
وی افزود: این را می فهمم و واضح است که در جنگ ٨ ساله ایران؛ همه آنهایی که رفتند به مناطق جنگی و جنگیدند، بخش بزرگی از این اقدام آنها ناشی از انگیزه های وطن پرستانه بود. مشخص بود که به کشور تجاوز شده است و باید وطن پرستانه از کشور دفاع کرد. اما امروز وقتی بحثی به اسم سوریه پیش می آید که خیلی عمیق تر و پیچده تر است، ماجرا خیلی عجیب می شود. من فکر می کنم که مفهوم مهاجر فی سبیل ا... را فقط باید به این برادران فغانستانی گفت.
این کارگردان سینما افزود: افغانستانی هایی که خودشان در شرایط غریب تری هستند؛ غربت در غربت - البته برادر ما و عزیز ما و میهمان ما هستند و این قدر عزیزند که حتی ما هم میهمان آنها هستیم در این کشور - اما در هر صورت آنها در این شرایط غربت در غربت دست به این مهاجرت فی سبیل ا... زده اند و این کوچ مقدس آنها برای سوریه به شدت جای تقدیر دارد.
وی خاطرنشان کرد: به نوبه خودم امیدوارم که این توفیق را داشته باشم که اشاره ای به آنها کنم و امیدوارم زندگی این پهلوانان و مردان مهاجر را بتوانیم به تصویر بکشم. خیلی خوشحالم که بین شما هستم، دعا کنید که بتوانم این قدر لیاقت داشته باشم.

همچنین «صابر خراساني» شاعر و ذاکر اهل بيت(ع) هم دقايقي به شعرخواني پرداخت و اشعاري را در وصف رشادت هاي شهيدان مدافع حرم حضرت زينب(س) بر زبان جاري کرد.

مدال زینبی فاطميون

لحظاتي بعد جمعي از خانواده هاي شهداي مدافع حرم در مقابل ديدگان حاضران قيام کردند و در کنار هم قرار گرفتند. مادر شهيد سجادي، پدر شهيد فاتح، همسر شهيد ابوحامد، و جانباز روح ا... بختياري به روي سن آمدند و صداي تشويق پرصلابت مردم شهيدپرور بود که همبستگي با آن ها را فرياد مي زد.

«مجيد قلي زاده» مدير عامل خبرگزاري تسنيم هم از تجربه حضور خود در منزل شهداي مدافع حرم و ديدار با خانواده هاي آن ها سخن گفت و افزود: شهيدان و جانبازان مدافع حرم، مدال افتخار خود را از حضرت زينب(س) دريافت کرده اند و ما به اين داشته آن ها غبطه مي خوريم.
آيت ا... هاشمي از علماي افغان نيز در سخناني به باور اسلامي مردم افغانستان اشاره و اظهار کرد: ما مسلمانان ملتي واحده و همه با هم برادر هستيم و با چنين باوري در اين مسير متحدانه پيش خواهيم رفت.
شايان ذکر است در اين محفل، حجت الاسلام والمسلمين «مرويان حسيني» مديرکل تبليغات اسلامي خراسان رضوي، حجت الاسلام والمسلمين «پژمان فر» و دکتر «قاضي زاده» نمايندگان مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي، «عابدي مقدم» مديرکل بنياد شهيد و «سرابي» مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نيز حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار