شهردار مشهد گفت: درآمد شهرداری و بودجه های اختصاص یافته دولتی پاسخگوی نوسازی بافت فرسوده در این کلانشهر نیست.
کد خبر: ۳۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 08 May 2015
سیدصولت مرتضوی در همایش مدیران بافت های فرسوده کلانشهرهای کشور در مشهد بیان کرد: درآمد شهرداری مشهد پاسخگوی تامین منابع برای نوسازی بافت های فرسوده در این شهر نیست و لذا تنها راه ممکن برای احیا و نوسازی بافت های فرسوده بهره گیری از ظرفیت اقتصادی مردم برای نوسازی این بافت ها است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۲۹۲ هکتار از مساحت شهر مشهد را بافت های فرسوده تشکیل می دهد ابراز داشت: عدم توجه به رفع این مشکل به صورت جدی و به شکل جهادی در آینده شهر مشهد را با مشکلات جدی و بزرگی همراه می سازد.

مرتضوی همچنین مساحت بافت فرسوده مشهد را دو هزار و ۲۹۲ هکتار ذکر کرد و افزود: چنانچه طرح جامع حریم شهر مصوب نشود میزان بافت فرسوده مشهد در آینده نزدیک از دو هزار و ۲۹۲ هکتار به پنج هزا رهکتار خواهد رسید.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه منطقه چهار شهرداری مشهد بیشترین و منطقه ۱۲ کمترین میزان بافت فرسوده را دارند یادآور شد: ۳۶۶ هکتار از اطراف حرم مطهر رضوی نیز جزو بافت فرسوده مشهد قرار دارد.

وی اعلام کرد: تا کنون از ۱۳ هزار پلاک موجود در این محدوده تعداد ۶ هزار پلاک تملک شده است.

وی وجود بافت فرسوده و حاشیه نشینی را معضلی غیر قابل تحمل خواند و گفت: دولت با ارائه تسهیلات و همچنین همراه سازی و مشارکت پذیری مردم باید در راستای حل این مشکل گام بردارد.

وی یادآور شد: نباید برای حل این مشکل تنها به خزانه دولت چشم دوخت زیرا بودجه دولت و همچنین شهرداری ها جوابگوی حل این مشکل نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار