دوری دو نفر و نصفی از مفاهیم سطحی
نمایشگاه آثار کارتون رضا جنگی با عنوان «دونفرونصفی» در گالری آرتین مشهد در معرض دید عموم قرار گرفت.
کد خبر: ۳۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 11 May 2015
به گزارش تابناک از مشهد ، در این نمایشگاه ٣٢اثر کارتون که با تکنیک اکرلیک و روی مقوا در قطع آ.چهار اجرا شده است که اکثریت آثار با محوریت مفهوم خانواده، زندگی روزمره یک خانواده سه نفره، سبک زندگی را به تصویر کشیده است.
این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی رضا جنگی، کارتونیست مشهدیست که با شهرآرا همکاری دارد. وی که سابقه حضور در بیش از ٣٥نمایشگاه گروهی تصویرسازی و کارتون را در کارنامه هنری خود دارد، تصویرگری چند کتاب در حوزه کودک را نیز بر عهده داشته است.
جمال رحمتی کارتونیست مطبوعاتی کشور یادداشتی درباره آثار رضا جنگی نوشته است که در بخشی از آن می‌خوانیم: فضای مجازی هر چه قدر هم که آدمی را از روابط رودرروی انسانی دور کند، لااقل یک خوبی بزرگ دارد و آن اینکه بدون نیاز به صرف زمان زیاد می‌شود بسیاری از آثار خوب را در هرجای دنیا که خلق می‌شوند، دید و در این دیدن می‌شود کشف کرد.
رضا جنگی یکی از کشف‌های بزرگ من است. می‌گویم کشف، بدین معنا که قبل از این او و آثارش را نمی‌شناختم. کارهای او را می‌توان در دو بعد فرم و محتوا مورد توجه قرار داد. در فرم، او مانند یک نقاش عمل می‌کند که توانمندی خود را در هنر کارتون و کاریکاتور به رخ می‌کشد.
جنگی رنگ را نقاشانه به کار می‌گیرد و کاراکترهایش هم در هماهنگی با رنگ‌هایش خلق می‌شوند. او در محتوای آثارش هم از مفاهیم سطحی دوری می‌جوید. هدفش خنداندن صرف نیست. از هزل و هجو به دور است و صلح و آرامش و فضای دلنشین روابط انسانی در کارهایش موج می‌زند. با اینکه موضوعاتش اغلب جهان شمول‌اند اما این باعث نشده که از محیط زندگی‌اش به دور بماند و آن را در آثارش منعکس نکند...
نمایشگاه «دونفرونصفی» تا ٢٣اردیبهشت‌ماه از ساعت١٦ الی٢٠ در نگارخانه آرتین واقع در خیابان احمدآباد، قائم٨، پلاک٢/٥٨ پذیرای علاقمندان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار