مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت:
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: جشنواره فیلم فجر با فراهم آوردن فضای فراغت برای مردم می‌تواند بسترساز نشاط اجتماعی باشد.
کد خبر: ۳۷۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 03 February 2017

به گزارش تابناک رضوی،سیدکمال‌الدین حسینی در گفت‌وگو با ستاد خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر می‌تواند هم افزایی میان اهالی فیلم و سینما را افزایش دهد به علاوه این مراسم گفتمان درون فرهنگی میان گروه‌های هنری ایجاد می‌کند.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر فضای فراغت و تفریحی برای مردم ایجاد می‌کند که این امر در نوع خود بسترساز نشاط اجتماعی است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: جشنواره‌ها باید مردمی‌تر برگزار شود تا شاهد اثرگذاری بیشتری به واسطه آن باشیم به علاوه تولید محتوا، نقد و بررسی فیلم‌ها می‌تواند زمینه‌ساز این امر باشد.
حسینی با بیان این مطلب که سینما روایتگر واقعیت‌های زندگی است، اظهار کرد: در این زمینه شاخص‌سازی و شکل دادن به گفتمان‌های حاکم بر جامعه دارای اهمیت است.
وی ادامه داد: این موارد در حالی اهمیت بیشتری می‌یابند که پدیده‌های اجتماعی تحت گفتما‌ن‌های حاکم بر جامعه بوجود می‌آیند در این راستا حوزه سینما و فیلم و حتی هنرپیشگان به عنوان گروه مرجع در شکل دادن به این فضا مطرح می‌شوند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: گفتمان‌های ضروری جامعه در راستای بهبود وضعیت این حوزه اولویت دارند.
حسینی با بیان این مطلب که دغدغه امروز جامعه مان آسیب‌های اجتماعی است، گفت: در جشنواره‌ها و فیلم‌های مختلف به صورت مستقیم به آسیب‌ها می‌پردازند حال آنکه برای اثرگذاری بیشتر و بهبود این حوزه باید به بستر، شرایط و مقتضیات بوجود آمدن این موارد پرداخت.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: فیلمساز و هنرپیشه با فضاسازی مناسب در خصوص بستر و شرایط آسیب‌های اجتماعی در حل این امور می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار