عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت:
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت بر لزوم بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر در شهرسازی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۷۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 12 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید مجید مفیدی شمیرانی درباره نقش بناهای پایدار در روند تغییرات اقلیمی، اظهار کرد: در 40 سال گذشته با چالش بزرگ تغییر اقلیم جهانی رو به رو بودیم که به جهت مصرف انرژی های فسیلی و فعالیت های ناپایدار انسان، پدیده آمده است.
مفیدی با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی را تغییر دهیم، افزود: در دنیا تحول عظیمی در موجودات در حال ایجاد است که از ساخت محیط های ناپایدار توسط انسان، منشأ گرفته و سبب عدم تعادل سامانه های زیستی شده است.
دکتر مفیدی با بیان اینکه حل مشکل افزایش مصرف انرژی، مهم ترین مساله در عصر حاضر است، گفت: متاسفانه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست بطوریکه ایران به اندازه کل کشور چین و نصف اروپا انرژی مصرف می شود.
وی ادامه داد: مصرف بالای انرژی سبب افزایش گازهای گلخانه ای و افزایش گازهای گلخانه ای سبب افزایش دمای کره زمین می شود.
دکتر مفیدی بیان کرد: در 100 سال گذشته ایران 2 تا 3 درجه ازدیاد دما داشته که این موضوع در صد سال آینده چند برابر خواهد شد.
مجید مفیدی بالارفتن دی اکسید کرین موجود در هوا، افزایش 4 برابری خشکی های کره زمین، انقراض موجودات، بالا رفتن سطح آب اقیانوس ها و از بین رفتن کشورها و جزایر، آب شدن یخ های قطبی و تخریب لایه ازن را نیز از دیگر تهدیدات پیش روی جهان عنوان کرد.
وی در خصوص تقسیم بندی مصرف انرژی در کشور گفت: روند مصرف انرژی در کشور به گونه ایست که 43 درصد آن در بخش ساختمان، 29 درصد در بخش کشاورزی و 28 درصد در بخش حمل و نقل شهری استفاده می شود که اگر با این روند پیش رویم تا 40 سال دیگر ذخایر نفت و گار و زغال سنگ خود را از دست خواهیم داد.
وی در پایان بر لزوم بکارگیری انرژی های تجدید پذیر در شهر و ساختمان سازی تاکید کرد.
شایان ذکر است چهارمین همایش ملی فن آوری های نوین صنعت ساختمان با حضور 1200 نفر از کارشناسان و مدیران صنعت ساختمان و اساتید دانشگاه از 24 بهمن ماه 95 به مدت دو روز در مشهد برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار