وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک تئوری منحصر به فرد و متمایز از پسوند تاریخی جریان بزرگ اسلام، برای زنان مطرح کرده است، تصریح کرد: تمام کسانی که ایده اسلام را در طول این 35 سال گذشته برای ما بیان کردند، درصدد احیای فکر اسلامی و به جریان انداختن آن بعد از قرنها به خواب رفتن و فراموش شدن بودند.
عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم به قرائتهای متفاوت و سکولار از اسلام در سایر کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در میان این قرائتهای مختلف، اسلام ناب را دوباره ارائه میکند و محصول این جریان تمدنی جدید بوده که اختصاص به جمهوری اسلامی ایران دارد.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شاید ما به یک تعریف از زن الگو نرسیده باشیم ولی آنچه که انقلاب برای زن ایرانی به وجود آورده و در خارج از مرزهای ایران آن را مشاهده میکنند این است که یک زن ایرانی که در نقش چندگانه خود سعی میکند درست عمل کند و علاوه بر دغدغه خانواده در اجتماع نیز حضوری پررنگ دارد.
علاسوند به وجود جایگاههای نامناسب شخصیت و مقام زنان در فرهنگهای مختلف اشاره کرد و افزود: اولویت اصلی برای زنان خانه و خانواده و حفظ جغرافیای زندگی به شمار میرود ولی در عین حال به عنوان جزئی از پیکره نظام اسلامی میتواند در اجتماع حرکت و پیشرفت داشته باشد.
استاد حوزه و دانشگاه، نابودی دختران و زنان کشور را از اهداف غرب و استکبار دانست و خاطرنشان کرد: مسئله زن تراز انقلابی نیست بلکه زن تراز الهیات و معنوی است؛ عبادت یک سرفصل مهم در زندگی زن الهیاتی به شمار میرود و هر چه قدر قلب یک مادر پاکتر باشد، ضمانتی برای نسل آینده است.
علاسوند به نقش زن به عنوان تربیت کننده یک انسان اجتماعی مؤثر اشاره و اظهار کرد: زنی که دائم گرفتار مد و مسائل پیش پا افتاده است، هرگز چنین تفکر بالنده ای که او تربیت کننده یک انسان مؤثر و قوی برای تغییر جامعه به سمت صلاح است را نخواهد داشت.
وی با تأکید بر اینکه غول عظیم تکنولوژی که بین مادر و فرزندان فاصله ایجاد کرده در آینده بسیار خطرناک است، افزود: مراقبتهای عاطفی مادری به مراقبتهای فانتزی، نگرانیهای معنوی به مادی و ظاهری و نیز رفتارهای غریزی مادر به رفتاری که برای فرزندان ناملموس است تبدیل شده لذا باید عناصر اصلی در مسئله مادری بیشتر مورد توجه قرا گیرد.