معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره):
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر در سطح کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد هستند.
کد خبر: ۴۵۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 08 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،فاطمه رهبر در مراسم اختتامیه گردهمایی آموزشی مددکاران ۱۱ استان کشور که در سالن اجتماعات هتل گلستان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به کمیته امداد امام خمینی(ره) دارند و این امر نشان از اهمیت رسیدگی به امور نیازمندان است که باید در ارائه خدمت به این جامعه علاوه بر کسب رضای خداوند، رضای مددجویان هم کسب شود.
وی تعامل دوسویه بین مددکار و مددجو را مطرح کرد و افزود: هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی است و این نهاد باید محلی برای عبور نیازمندان و قشر محروم باشد و ایجاد وابستگی دائمی نکند تا در نهایت زمینه توانمندی و عزت خانواده ایجاد شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) از اجرای طرح همیار مددکار در دفتر مرکزی این نهاد خبر داد و گفت: مددکاری شغلی سخت و پراسترس است که باید در این خصوص از تمام توان به نفع نیازمندان بهره جست و برای همین امر به هر یک از پرسنل ۵ پرونده برای رسیدگی مشکل تحویل می‌شود تا با این شغل آشنا شوند.
رهبر از تغییرات صورت گرفته در حوزه مددکاری مانند تخصیص یک سری امکانات و مزایا به مددکاران گفت و تصریح کرد: با توجه به اهتمام ویژه به خدمات مددکاری، هم‌اکنون تعداد مددکاران از یک هزار و ۹۰۰ مددکار با سرانه ۸۸۰ پرونده به ۳ هزار و ۸۰۰ نفر با میانگین ۴۴۰ پرونده تغییر پیدا کرده است و این اعداد در نفرات دو برابر و در پرونده‌ها نصف شده است.
وی برون‌سپاری را به عنوان یک ظرفیت ویژه در کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و تاکید کرد: مددکاران برای ارائه خدمت مطلوب به مددجویان و مرتفع‌کردن مشکلات مختلف خانواده با استفاده از ظرفیت‌های برون‌سپاری می‌توانند از خدماتی مانند مراکز مشاوره بهره‌مند شوند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از سرپرستان خانوار تحت پوشش این نهاد را زنان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در اقدامی جدید و برای ارائه خدمت ویژه و اهمیت به حوزه زنان در استان‌های تهران، قم و گلستان یک اداره توسط بانوان امدادگر به مددجویان تحت پوشش ارائه خدمت می‌کند که خوشبختانه این حرکت اقدامی موفق بوده است.
رهبر به اجرای طرح پالایش در سطح کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای اجرای طرح پالایش ۲۴۸ هزار پرونده از گردونه حمایتی کمیته امداد خارج شدند که در خصوص فرایندهای صورت گرفته در کمیته امداد امام خمینی(ره) باید بازنگری صورت بگیرد تا که خدمات به بهترین نحو و بدون تضییع حقوق مددجو ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه باید خدمات، فرایندها و مدت زمان ارائه خدمات در کمیته امداد مشخص و تعیین شود، افزود: تعیین زمان دریافت خدمات کمیته امداد به مددجویان باید زمان‌دار باشد چرا که این امر به توانمندشدن مددجویان کمک می‌کند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد هستند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل صرفه جویی در منابع ۲۴ هزار منبع آب در مناطق محروم با ضریب ۸ و ۹ توزیع شد که این امر در سال ۹۶ در مناطق محروم با ضریب ۶ و ۷ انجام می‌شود.
رهبر بیان کرد: دوره آموزشی ویژه مددکاران در ۲ فاز برنامه‌ریزی شده که در فاز اول ۶۸ ساعت و در فاز دوم ۴۲ ساعت آموزش به مددکاران ارائه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار