با ابلاغ اخطار پلمپ رونمایی شد ؛
در حالیکه ملک اتحادیه صنف رستوران داران تجاری نیست، شهرداری درصدد است 900 میلیون تومان بابت تجاری ساختمان اتحادیه دریافت کند.
کد خبر: ۴۶۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 29 July 2017
رئیس اتحادیه صنف رستوران داران در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی گفت: طبق ماده 21، تبصره 1 فصل دوم قانون نظام صنفی مصوب مجلس، اتحادیه دارای شخصیتی حقوقی و غیرانتفاعی است و براین اساس اتحادیه نمی تواند فعالیت تجاری داشته باشد.
 
خواب 900 میلیون تومانی شهرداری برای اتحادیه رستوران‌داران مشهد 
 
وی افزود: ملک کنونی این اتحادیه که شهرداری اخطاریه پلمپ آن را داده است، از محل ادغام اتحادیه کباب و حلیم و رستوران داران و حق عضویت اعضاء تهیه شده است.
 
وی با بیان این مطلب که شهرداری خواستار دریافت 900 میلیون تومان تجاری بابت ساختمان 3 طبقه  اتحادیه است، گفت: شهرداری می گوید شما تجاری هستید در حالیکه ما ارگان دولتی غیر انتفاعی هستیم که طبق قانون اتحادیه ها در این مکان، کار آموزشی انجام می دهیم و مالیات این ملک باید بر مبنای اداری محاسبه شود.
 
امیریان با اشاره به اینکه 20% حق عضویت اعضاء این اتحادیه به اتاق اصناف پرداخت می شود، افزود: ما زیر مجموعه اصناف هستیم که خود زیر مجموعه سازمان و وزارت صنعت است و ما اصلاً اجازه پرداخت این مبلغ را تحت عنوان تجاری به شهرداری نداریم.
 
رئیس اتحادیه صنف رستوران داران گفت: وقتی از اصناف و سازمان صنعت پیگیری می‌کنیم می گویند نامه شهرداری را مبنی بر دریافت مقدار 900 میلیون تومان تجاری برای ما بفرستید تا ما پیگیری کنیم و این درحالیست که اصلاً شهرداری چنین نامه ای را به اتحادیه ارسال نکرده و فقط نامه اخطاریه پلمپ فرستاده است و هر چند روز، یک نفر می آید که اتحادیه را پلمپ کند و ما با واسطه قراردادن افراد مختلف مانع اینکار می شویم.
 
وی افزود: در حقیقت اتحادیه بازوی شهرداری و خدمتگزار آنها است و هر فردی که درخواستی از اتحادیه داشته باشد ما مجبور ش می کنیم که اول عوارض صنفی و مالیاتی خود را پرداخت کند و بعد مجوز صادر می کنیم ولی اکنون باید با چنین معضلی از سوی آنها رو به رو شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار