امام جمعه مشهد مقدس گفت: انقلاب اسلامی در زمینه تولید مفاهیم جدید و تحول در تمامی عرصه‌ها پیشگام و موفق بوده و یکی از این عرصه‌ها و مفاهیم، تولید مدیریت جهادی بوده است.
کد خبر: ۴۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 14 June 2015
آیت‌الله سید احمد علم الهدی در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی اظهار داشت: امیدوارم برگزاری چنین همایش‌هایی در هدف اصلی خود که همانان تبیین مدیریت جهادی و راهکارهای تحقق آن است موفق باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته در فرمایشات خود نسخه بسیاری از مشکلات کشور را مدیریت جهادی معرفی کردند و باید این نکته را مدنظر داشت که مدیریت جهادی از جمله تئوری‌هایی است که مولود انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: مدیریت جهادی را البته نباید به عرصه تئوریک صرف محدود کرد زیرا ما مثال‌های عینی و تجربی این مقوله را برای مثال در دوران هشت ساله دفاع مقدس شاهد بوده‌ایم و امروز نیز باید زمینه انتقال تجارب مدیریت جهادی برای جوانان فراهم شود.

وی گفت: براساس آیات قرآنی، مدیریت جهادی به منزله ایمان به خداوند متعال است و اگر زیرساخت‌های این مقوله به درستی در کشور شناسایی و نهادینه شود دیگر مجالی برای هراس از تحریم‌ها وجود ندارد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: نهادهایی همچون کمیته انقلاب اسلامی و یا جهاد سازندگی که در ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفتند مهمترین نمادهای عینی این مدیریت جهادی هستند که به صورت خودجوش در جامعه ایجاد شدند.

وی بیان کرد: امروز در نظام دانشگاهی خلایی در این زمینه وجود دارد و در زمینه مدیریت جهادی شاهد هستیم که واحد آموزشی و درسی ارائه نمی‌شود. البته اصل مشکل در این است که بر بسیاری از آموزش‌های وارداتی از نظام آموزشی غربی تکیه کرده‌ایم.

امام جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: انقلاب اسلامی در زمینه تولید مفاهیم جدید و تحول در تمامی عرصه‌ها پیشگام و موفق بوده و یکی از این عرصه‌ها و مفاهیم، تولید مدیریت جهادی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار