امام جمعه مشهد، اساتید بسیجی را مرزبانان فرهنگی در مقابل تهاجم فکری دشمن دانست و گفت: محیط دانشگاه باید فضایی برای پویایی علم باشد نه صحنه مذاهب ضد ارزش‌های اسلامی.
کد خبر: ۴۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 16 June 2015
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم گرامیداشت بسیج اساتید در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: شهید چمران یکی از اساتید بزرگ و مرزبان دینی در کشور بود که ویژگی‌ها و شاخص‌های بسیاری داشت که از آن جمله می‌توان به غیرتمندی وی اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید چمران در همه فعالیت‌های زندگی خود به ارزش‌های دینی اسلامی پایبند بود، تصریح کرد: امروز در عصری زندگی می‌کنیم که تهاجم فرهنگی دشمن به شدت در کشور مشاهده می‌شود و متاسفانه هدف دشمنان جامعه دانشگاهی ایران است.

امام جمعه مشهد با ابراز تأسف از فعالیت‌های برخی از اساتید و مسئولان دانشگاهی که فضایی را برای فراهم شدن توطئه‌های دشمن ایجاد می‌کنند، تأکید کرد: در اینجاست که باید اساتید بسیجی دانشگاه‌ها همچون مرزبانان فرهنگی در مقابل تهاجم فکری و توطئه‌های دشمنان بایستند تا جامعه دانشگاهی به خطر نیفتد.

آیت‌الله علم‌الهدی به فضای ایجاد شده در برخی از دانشگاه‌ها که به منویات رهبری بی‌توجه هستند ابراز تاسف کرد و گفت: دانشگاه محیط پرورش نسل جوان است و باید از آن در مقابل توطئه‌های دشمنان محافظت شود و خوشبختانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها در برابر دشمنان سنگر عظیم خود را حفظ کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در عرصه جنگ تحمیلی، رزمندگان اسلام از بمباران و توطئه‌های دشمن نمی‌ترسیدند، بیان کرد: این ترس برای محافظت از دانشگاه و رصد توطئه‌های دشمنان از سوی اساتید بسیجی دانشگاه‌ها باید احساس شود، چراکه عملیات روانی هدف دشمن بر روی دانشگاه‌ها متمرکز شده است.

وی، محیط دانشگاه را بانشاط، آزاد و فضایی برای پویایی علم و دانش دانست و اضافه کرد: متأسفانه برخی از مسئولان دانشگاه این مکان فرهنگی را با فعالیت‌های خود تبدیل به صحنه مذاهب ضد ارزش‌های اسلامی کردند که این امر اشتباه است، بنابراین آزادی در دانشگاه تعریف خاص خود را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار