شهردار منطقه 12 مشهد گفت: بودجه امسال شهرداری منطقه 12 مشهد نسبت به سال 93 حدود 30 درصد افزایش یافته و به 97 میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۴۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 17 June 2015
حسنعلی رجب‌زاده در نشستی خبری که در شهرداری منطقه 12 مشهد برگزار شد، اظهار کرد: منطقه 12 جزء مناطق جدید شهر مشهد است که از سال 83 به عنوان شهرداری منطقه‌ جدید شروع به کار کرد.

*منطقه 12 بزرگترین منطقه مشهد است

وی با بیان اینکه منطقه 12 شهرداری مشهد دارای مناطق متصل و منفصل است، گفت: منطقه توس به محدوده شهر مشهد اضافه شده و امورات توس را امروز شهرداری منطقه 12 مشهد بر عهده دارد و علاوه بر این حریم 5 هزار هکتاری از شهر مشهد توسط این منطقه اداره می‌شود به طوری که منطقه 12 از حیث مساحت بزرگترین منطقه با جمعیت 72 هزار نفری است.

شهردار منطقه 12 مشهد بیان داشت: امسال 4 میلیارد تومان برای روکش آسفالت منطقه پیش‌بینی شده و 100 درصد اعتبارات نیمه 94 تا پایان ماه رمضان به ما ابلاغ می‌شود و در سال گذشته جمع اعتبارات ما 75 میلیارد تومان بود که نزدیک به 5 میلیارد تومان بودجه‌های عمرانی و 2 میلیارد تومان نیز در بخش حمل و نقل و ترافیکی و 5 میلیارد تومان در حوزه فضای سبز هزینه شد.

*سرانه فضای سبز منطقه 12 نزدیک به 9.5 متر است

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر سرانه فضای سبز منطقه و فضاهای ورزشی گفت: منطقه 12 از لحاظ پیش‌بینی فضای سبز مشکلی ندارد اما با کمبود احداث مواجه هستیم و در حال حاضر 22 پارک در منطقه احداث شده و یا در حال احداث است و همچنین 65 هکتار فضای سبز غیر پارکی داریم و جمع مساحت فضای سبز منطقه 87 هکتار است و سرانه فضای سبز ما در سال گذشته حدود 9.5 متر مربع بود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال به بیش از 10 متر می‌رسد.

رجب‌زاده اضافه کرد: شهرداری مشهد به ورزش همگانی ورود پیدا کرده و در منطقه 12 مشهد دو سالن ورزشی وجود دارد و یک سالن ورزشی نیز در سطح منطقه در دست احداث داریم که تا پایان امسال افتتاح می‌شود و همچنین دو سوله بحران نیز در منطقه وجود دارد.

*کاهش شدید صدور پروانه ساختمانی در مشهد

رجب‌زاده ادامه داد: درآمدی نقدی شهرداری منطقه 12 در سال گذشته 65 درصد محقق شد و متاسفانه ما شاهد کاهش صدور پروانه هستیم که این موضوع در سال جاری نیز ادامه یافته و کل پروانه‌های ما در سال گذشته 294 مورد بود و این در حالی است که در سال 92 شاهد صدور 534 پایان کار بوده‌ایم که این موضوع به کاهش ساخت‌وسازها در شهر مشهد و حتی کشور بر می‌گردد.

*افزایش 30 درصدی بودجه 94 منطقه 12 مشهد

وی در ارتباط با بودجه 94 مشهد نیز گفت: بودجه امسال نسبت به سال 93 حدود 30 درصد افزایش یافته و به 97 میلیارد تومان رسیده است.

رجب‌زاده در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر پروژه‌های مشارکتی و عمرانی منطقه اظهار کرد: در منطقه 12 پروژه مشارکتی در سطح منطقه نداریم و البته پروژه‌ای جدید در منطقه تعریف شده و امسال بالغ بر 60 عنوان پروژه عمرانی در سطح منطقه اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار