معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوارم با توجه به اقدامات انجام شده در آینده نزدیک شاهد آسفالت تمام راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان خراسان رضوی باشیم.
کد خبر: ۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳ 15 February 2015

به گزارش تابناک، حسین میرشفیع عصر امروز در مراسم بهره برداری از راه های روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه به دلیل محدودیت اعتباری راه‌های روستایی کشور در سال‌های اخیر روند یکنواختی داشته، اما با یک روال منطقی تکمیل پروژه‌ها ادامه پیدا کرد؛ اظهار داشت: خوشبختانه در استان خراسان رضوی اقدامات خوبی در زمینه آسفالت راه‌های روستایی انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در آینده نزدیک شاهد آسفالت تمام راه‌های روستاهای بالای 50 خانوار استان خراسان رضوی باشیم.

محمد پارسا، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه برای اجرای قطعه دوم محور باخرز - تربت حیدریه به طول 12 کیلومتر و عرض 11 متر، 195 هزار و 664 متر مکعب خاکریزی و 85 هزار و 649 متر مکعب عملیات خاکی انجام شده است، افزود: همچنین برای اجرای این پروژه 23 هزار و 400 متر مکعب زیر اساس و 22 هزار و 600 متر مکعب اساس انجام شده است.

وی اظهار داشت: 11 دستگاه ابنیه فنی شامل پل های دالی و سه دستگاه پل بزرگ در طول این محور اجرا شد و 18 هزار تن آسفالت، 8 هزار و 618 متر مکعب بتن، یک هزار و 600 متر گاردریل و 68 تن آرماتور مصرف شده است.

پارسا با بیان اینکه پروژه بهسازی محور باخرز تربت حیدریه و محور تربت حیدریه- زاوه - باخرز که مهم ترین بخش آن اتصال شهرستان باخرز به شهرستان تربت حیدریه و نیز ایجاد بستر مناسب برای ترانزیت کالا در مسیر باخرز تربت حیدریه-تایباد می باشد، در سال 1385 شروع شد.

وی با اشاره به اینکه بهسازی نخستین قطعه از این مسیر شامل بهسازی با عملیات لکه گیری و روکش آسفالت از کیلومتر صفر تا 10 از سال 85 و بهسازی و طرح مهندسی مسیر از کیلومتر 10 الی 30 از سال 86 آغاز شد، خاطرنشان کرد: بهسازی این دو مسیر در نهایت منجر به افزایش ایمنی تردد، کاهش زمان سفر و رشد شکوفایی اجتماعی و صنعتی منطقه می‌شود.

پارسا همچنین درباره بهره برداری از قطعه سوم محور تربت حیدریه زاوه باخرز به طول 6 کیلومتر و عرض 11 متر با اشاره به اینکه برای ساخت این محور 30 هزار متر مکعب خاکبرداری و 57 هزار متر مکعب خاکریزی و 12 هزار متر مکعب زیر اساس و 11 هزار متر مکعب اساس انجام شده است، افزود: 20 دستگاه ابنیه فنی شامل پل های لوله ای، دالی و 2 دستگاه پل بزرگ در طول این محور انجام شده و 32 تن آرماتور ، 2 هزار و 800 متر گاردریل ، 2 هزار و 900 متر مکعب بتن و 10 هزار تن آسفالت برای ساخت این محور استفاده شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار