صرفه‌جویی کنیم؛
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی از تشکیل ستاد تامین و توزیع آب شرب استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 21 June 2015
به گزارش تابناک رضوی، محمد مقدوری در نخستین جلسه این ستاد اظهار داشت: ستاد تامین و توزیع آب شرب خراسان رضوی با ادغام ستادهای تامین و توزیع آب شرب شهرهای مشهد و تربت حیدریه و دیگر ستادهای مشابه, برای وحدت رویه و همکاری بیشتر دستگاه های مسئول تامین و توزیع آب شرب شکل گرفت.

وی افزود: با وجود برنامه ریزی و پیش بینی های صورت گرفته برای تامین آب شرب استان, از مصرف کنندگان انتظار می رود حداکثر صرفه جویی را به عمل آورند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان این که 485 روستا هنوز به وسیله تانکر آبرسانی می شوند؛ گفت:  از محل اعتبارات مصوب سفر استانی  هیات دولت به استان، تعداد 160روستا به شبکه توزیع آب روستایی پیوستند.

مقدوری ادامه داد: استان پیگیر اعتبارات ملی برای رفع اساسی مشکل  روستاهای باقیمانده  است.

وی تصریح کرد: با توجه به ادامه خشکسالی، افت سطح آب و اتکای منابع آب شرب شهرهای استان به منابع زیرزمینی، احتمال بروز کم آبی در 28 شهر از 73 شهر استان را به وجود آورده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی  تاکید کرد: برای جلوگیری از این موضوع و جبران کسری آبدهی این منابع، اقداماتی از جمله : حفر , تجهیز و جابه جایی چاه ها , انتقال و ذخیره سازی آب و... در دست اقدام است.

همچنین اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، از این جلسه گزارش داد مسائلی از جمله : پنج کیلومتر باقیمانده از خط انتقال آب سد ارداک به مشهد , مطالبات پیمانکاران , جداسازی آب شرب از فضای سبز , انتقال حداکثری آب دوستی , چاه های منطقه توس , آبرسانی به پروژه های مسکن مهر , انتقال آب از دریای عمان و... بررسی و در چارچوب مقدورات و اختیارات قانونی , تصمیمات مقتضی برای اقدام و یا پیگیری اتخاذ شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار