رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: از ابتدای امسال 2 هزار و 14 مورد اخطار، 772 مورد پلمب و 675 مورد فک پلمب برای واحدهای صنفی مشهد صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 21 June 2015
محمود بنانژاد در نشست خبری که مناسبت هفته اصناف در ساختمان اتاق اصناف مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اصناف در مقاطع مختلف در کنار نظام جمهوری اسلامی بوده و همراه با آرمان‌های نظام و انقلاب حرکت کرده‌اند و توانستند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: اصناف در دوران مقدس و سازندگی نقش پررنگی داشته و در حال حاضر هم می‌توانند برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع موانع موجود بر سر راه اقتصاد کشور تلاش کنند.

بنانژاد با اشاره به اینکه طبق قانون تصویب شده در شهریور 92 در مورد ادغام مجامع صنفی از سال گذشته ساختار تشکیلاتی دچار تغییراتی شد، اعلام کرد: در حال حاضر در مشهد 120 هزار واحد صنفی در قالب 106 اتحادیه نظارت می‌شوند و هر اتحادیه به صورت مستقیم توسط اتاق اصناف نظارت می‌شود، همچنین در 27 شهرستان استان 200 هزار واحد صنفی در حال فعالیت زیر نظر 27 اتاق اصناف شهرستان‌ها هستند.

رئیس اتاق اصناف مشهد با تاکید بر اینکه هیچگونه فرار مالیاتی و تخلف مالیاتی در اصناف وجود ندارد، بیان کرد: بر اساس هماهنگی با اداره مالیات بنا شده تا امسال مالیات‌های زیر یک میلیون تومان با 8 درصد افزایش، بین یک تا 3 میلیون تومان با 12 درصد افزایش و بالای 3 میلیون تومان با 18 درصد افزایش مواجه شوند.

وی ادامه داد: اگر دولت با کمک بانک‌ها برای حمایت از اصناف مانند حمایت از واحد‌های صنعتی اقدام کنند می‌توان به میزان قابل توجهی به اقتصاد کشور کمک کرد و همچنین می‌توان از تعطیلی برخی از واحد‌های صنفی جلوگیری کرد.

بنانژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی شیوه بازرسی از ابتدای امسال تاکنون و میزان تخلفات، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 2 هزار و 14 مورد اخطار، 772 مورد پلمب و 675 مورد فک پلمب صورت گرفته که این آمار نسب به سال گذشته کاهش داشته، همچنین در حال حاضر حدود 100 واحد صنفی در شرایط نامشخص و یا رفع پلمب غیرقانونی هستند.

وی تصریح کرد: مواردی مانند رفع پلمب غیر قانونی و یا تخلفات دیگر دارای جرائم قضایی از جمله حبس و جرائم سنگین است لذا باید از هرگونه تخلف در این زمینه صاحبان واحد‌های صنفی جلوگیری کنند.

رئیس اتاق مشهد در ارتباط با طرح ممنوعیت استعمال قلیان و جمع‌آوری قلیان‌ها از سطح شهر خاطرنشان کرد: برخی از واحد‌ها که مجوز‌هایی از برخی از سازمان‌ها مانند میراث فرهنگی داشته‌اند باید در بازه زمانی مشخصی اقدام به جمع‌آوری قلیان‌ها کنند و در دیگر موارد این طرح به صورت کامل اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار