مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت و درمان از فعالیت 284 شرکت دانش بنیان در این وزارتخانه خبر داد و گفت و ما در حال حاضر در زمینه نانو فناوری در رتبه هشتم جهان هستیم.
کد خبر: ۵۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 23 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین پوروطن در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت 284 شرکت دانش‌بنیان در وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: از این تعداد 144 شرکت به صورت مستقیم با وزارت بهداشت در ارتباط هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت و درمان در زمینه توسعه شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: ما در راستای تجاری‌سازی علوم و دانش در دانشگاه‌ها سعی داریم تا در هر دانشگاه تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان حداقل یک شرکت دانش بنیان داشته باشیم.

پوروطن با بیان اینکه اعضای هیئت‌های علمی در دانشگاه‌ها باید همکاری با این شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد را فرصتی برای خود بدانند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند از این شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محصول و پرورش ایده‌های دانشجویان به خوبی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما برای توسعه فعالیت‌های این شرکت‌ها و مراکز رشد به آنها امکانات، اختیارات و تسهیلات لازم را ارائه می‌کنیم، اعلام کرد: امسال با وجود محدودیت منابعی که در وزارتخانه داریم خوشبختانه در حوزه اعتبارات توجه جدی به شرکت‌های دانش بنیان شده و اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای توسعه و تامین شرکت‌های دانش بنیان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت و درمان با اشاره به رتبه ایران در حوزه فناوری نیز گفت: ایران در حوزه‌های مختلف دارای رتبه‌های خوبی است و ما در حال حاضر در زمینه نانو فناوری در رتبه هشتم جهان هستیم.

وی با بیان اینکه ما در گذشته نتوانسته‌ایم در حوزه فناوری از فرصت‌های ارزشمندی که داشتیم به خوبی بهره‌برداری کنیم، گفت: متاسفانه در حوزه فناوری کمی کند حرکت می‌کنیم که این موضوع آسیب‌هایی را نیز برای کشور در پی دارد.

پوروطن با بیان اینکه امروز از طریق همین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم بسیاری از محصولات داخلی را تولید کنیم که در بازارهای جهانی نظیری ندارند، گفت: امروز ایران در بسیاری از دانش‌ها و علوم دارای رتبه‌های برتر و خوبی در سطح جهان است و دانشمندان و پژوهشگران ما در سطوح مختلف حرفی برای گفتن دارند.

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اضافه کرد: دانشگاه در زمینه توسعه شرکت‌های دانش بنیان گام‌های خوبی را برداشته و توصیه ما به این تیپ دانشگاه‌ها شناسایی ظرفیت‌های منطقه و موجود دانشگاه و تحقیق و پژوهش بر روی فرصت‌ها و ظرفیت‌هاست که در کنار این موضوع ما حمایت‌های خوبی را نیز از این دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار