رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد در صورتی که آمریکا به همه وعده‌هایش عمل کند آنکارا برای همکاری با واشنگتن آمادگی دارد.
کد خبر: ۵۴۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 30 December 2017

به گزارش تابناک : رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در تجمع اعضای حزب عدالت و توسعه گفت: خواهان تعامل صادقانه با آمریکا هستیم. همانطور که با روسیه و ایران در منطقه همکاری می کنیم و در صورتی که واشنگتن به همه وعده هایش عمل کند ما برای همکاری با آن آمادگی داریم و هیچ مشکلی برای همکاری بین ما وجود ندارد.

اردوغان افزود: منطقی نیست آمریکا با گروه های تروریستی در منطقه برای مبارزه با بعضی دیگر گروه‌های تروریستی همکاری کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تعامل با گروه های تروریستی ادامه می دهد.

رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود گفت: تلاش می کنیم امنیت مناطق مرزی را تامین کنیم، زیرا به علت احتمال استفاده گروه های تروریستی (از این مناطق)، ممکن است تهدیدی برای ترکیه باشد. عفرین سوریه را از تروریست ها پاکسازی کردیم و ساکنان این شهر بار دیگر به آن باز خواهند گشت.

اردوغان افزود: تلاش کردیم رنج های برادران سوری را کاهش دهیم و میزبان سه میلیون آواره سوری بودیم، اما بدون شک آنها ترجیح می دهند به وطن خود بازگردند و در صلح زندگی کنند. ملت سوریه مبارزه ای را برای آزادی خود صورت داد، اما به علت حضور گروه های تروریستی کار به اینجا رسید که اکنون می بینید.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار