احیای مساجد با فعالیت کانون‌های فرهنگی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جغتای گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در جغتای با همکاری کانون‏‌های مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴ 02 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سیدرضا راه‌چمنی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه کانون‌های مساجد منشأ آثار و برکت زیادی است، اظهار کرد: بحث آباد کردن مساجد فقط فیزیکی نیست بلکه احیای کارکردهای واقعی مساجد هم مورد نظر است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگ نباید فقط توسط دولت انجام شود و کانون‌های مساجد در زمینه‌های فرهنگی بسیار تأثیرگذار هستند و فعالیت‌های فرهنگی باید مردمی باشد و این مهم را کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برعهده دارند.

راه‌چمنی ارتباط و تعامل اعضای کانون‌های مساجد را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر اعضای کانون‌ها آموزش ببینند و از تجارب مساجد فعال استفاده کنند و یک نوع تعامل بین کانون‌ها برقرار باشد، فضای مساجد هر چه بیشتر با نشاط می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جغتای افزود: بعد از انقلاب اسلامی مساجد نقش بسیار مهمی در زمینه اوقات فراغت دارند با توجه به اینکه اوقات فراغت آیینه تمام نمای فرهنگ یک جامعه است.

وی همخوانی برنامه‌های اوقات فراغت را با نیاز رده‌های سنی مهم دانست و گفت: برنامه‌های اوقات فراغت باید به روز بوده و ضمن نوآوری دارای جاذبه، شور و نشاط نیز باشد.

راه‌چمنی با بیان اینکه رویکرد ما در زمینه اوقات فراغت مسجد محوری و تقویت بعد روحانی است، تصریح کرد: رسیدن به یک سطح آگاهی توسط نوجوانان، شناسایی و رشد استعدادها و ایجاد یک جریان تربیتی فرهنگی پایدار در جامعه با احیای کارکردهای واقعی مساجد و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی از اهداف ارشاد جغتای در پیگیری برنامه‌های اوقات فراغت است.

وی با یادآوری اینکه اجرای برنامه‌های اوقات فراغت با هماهنگی پنج کانون فعال شهرستان است، اعلام کرد: کانون‏‌های مساجد جغتای آمادگی کامل دارد تا در همه برنامه‏‌های فرهنگی و هنری سطح استان و کشور فعالیت کند تا از این طریق بتوانیم گامی کوچک در راستای اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار