معاون ‌شهردار مشهد گفت: در صورت تصویب شورای شهر مشهد، طرح «تخفیف نقدی» در مطالبات شهرداری مشهد از مردم اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۶۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶ 13 July 2015
محمد آذری در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای ‌شهر مشهد، اظهار داشت: 60 میلیارد تومان از چک‌های برگشتی مردم بابت مطالبه به شهرداری برگشت خورده است.

وی با بیان اینکه در سیستم دریافت مطالبات با چک موفقیتی حاصل نشده است، گفت: با توجه به پیچیدگی مصوبات قبلی و عملیات وصول چک توسط بانک‌ها تاکنون توفیقات خوبی داشته‌ایم.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد با اشاره به انجام مطالعات گسترده برای رفع مشکل گفت: پس از مطالعات بسیار بر روش های دریافت مطالبات شهرداری از مردم با طرحی بسیار موفق در شهرداری تهران مبنی بر تخفیف نقدی بابت پرداخت برخوردیم و قرار است در صورت موافقت شورای ‌شهر آن را اجرایی کنیم.

آذری افزود: در این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود تا در راستای تسهیل و تسریع وصول به موقع مطالبات و کمک به مودیان برای پرداخت به موقع بدهی خود به شهرداری، نسبت به استحصال و وصول حقوق شهر از مودیان با استفاده از تسهیلات ارائه شده توسط بانک شهر با پرداخت 23 درصد کارمزد توسط شهرداری اقدام کنند.

وی ادامه داد: این وام و تسهیلات برای شهروندان بدون کارمزد محسوب می‌شود به شکلی که تخفیفات ما به عنوان کارمزد آن ها محسوب می‌شود.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد به بیان مزیت‌های این طرح پرداخت و بیان کرد: دریافت نقدینگی به روز در شهرداری، حفظ ارزش پولی و مالی و کمک به رونق در ساخت و ساز از مزیت‌های اجرای این طرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار