ناگفته های سردبیر پايگاه اطلاع رسانی رهبری از نامه به جوانان:
وقتی در ساعت هشت ونیم شب نامه را منتشر کردیم، گفتیم اگر تا ساعت یک یا دو بامداد نامه در رسانه های خارجی پوشش خبری داده شود،این یعنی ما بایکوت را شکستیم. همان حدود بود که رسانه‌های غربی شروع به بازنشر خبر کردند.
کد خبر: ۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ 20 February 2015

سردبیر پايگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: وقتی در ساعت 20:30 نامه را منتشر کردیم، گفتیم اگر تا ساعت یک یا دو نامه پوشش داده شود، این یعنی ما بایکوت را شکستیم. همان حدود بود که رسانه‌های غربی شروع به بازنشر خبر کردند. تا بعد از ظهر امروز در توئیتر تگ letter4you 41 میلیون بار در تایم لاین ها منتشر شده است.

دکتر کمیل خجسته سردبیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در نشست بزم اندیشه در خصوص بررسی موج دوم عملیات letter4you در جمع فعالین فرهنگی مشهد اظهار کرد: ما امروز با واژه ای به نام ژئوپولوتیک به معنای جغرافیای سیاسی طرف هستیم. دلیل خلق این واژه در گفتمان سیاسی به دلیل اهمیت سرزمین بود. اما امروز در دوران نظم نوین که بوش پدر دکترین آن را مطرح کرد، بحث کدخدا و جهانی سازی، مطرح می‌شود. یعنی دنیا یک ناظم دارد و آن ایالات متحده است.

وی گفت: نقطه مقابل بلوک غرب که شوروی بود، از بین رفت و لذا برای ایجاد وحدت در غرب، دشمن جدیدی به نام اسلام بنیادگرا خلق شد که هدف آن ضربه زدن به اصل اسلام بود.

سردبیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ادامه داد: ما در حال حاضر در دوره عصر دانش و قدرت هستیم. ما امروز به دوره بی زمانی و بی مکانی رسیدیم که در آن لحظه‌ای توقف وجود ندارد. ما اگر ژئوپلوتیک دانش و قدرت را بر محور اینترنت درک کردیم، آنوقت خواهیم دانست که برای قدرتمند شدن باید این ابزارها را در اختیار بگیریم. ما در عصر ارتباطات با رسانه‌های فرا ملی روبه رو می‌شویم.

وی بیان داشت: امروز عصر بی نظمی است که در آن آرایش قدرت در حال تغییر است. برژینسکی در ۲۰۰۲ در مقاله ای می‌گوید، آمریکا قدرت فائقه است اما بعد در سال ۲۰۱۰ کتابی می‌نویسد به نام «آمریکا و مهار بحران قدرت» و می‌گوید که آمریکا در حال از دست دادن قدرت خود است. او می‌گوید در عالم چنان بیداری سیاسی‌ای رخ می‌دهد که هیچ گاه در تاریخ وجود نداشته است.

خجسته ادامه داد: جوزف ناین نیز در سال ۲۰۱۲ کتابی می‌نویسد با نام آینده قدرت و اذعان می‌کند که قدرت در حال جابه جایی است. کسینجر دیگر استراتژیست مطرح آمریکایی نیز اعتراف می‌کند که امروز قدرت امریکا رو به افول است و ما در حال گذار به نظم جدیدی هستیم.

وی در ادامه به عملیات‌های رسانه‌ای در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ما تا امروز سه مدل عملیات نسبت به بیانات داشتیم. بایکوت، پوشش کامل و انحراف و مساله سازی

سردبیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ادامه داد: برای نمونه در خصوص رویکرد انحراف و مساله سازی، وقتی حضرت آقا در نماز جمعه خطاب به جوانان مصر به زبان عربی گفتند این حرکت یک بیداری اسلامی است، بلافاصله تیتر یک رسانه‌های غربی از قول یک منبع ناموثق مرتبط به اخوان المسلمین این شد که؛ این صحبت‌ها نظر شخصی ایشان است. ما اینجا بازی را باختیم. البته بعد یکی از مسئولین اخوان المسلمین در بی بی سی از رهبری تشکر کرد و گفت ایشان مرشد ما و رهبر ما هستند که فضا را عوض کرد.

وی با بیان اینکه امروز جنگ ایده‌ها و روایت‌هاست، اظهار کرد: امروز به دلیل گستردگی و پخش بودن ماجرا، کسی برنده است که روایت‌ خود را در ذهن مردم رسوخ دهد. یکی از دوستان ما در فرانسه می‌گفت ما اینجا جرات اقدام نداریم. امروز داعش اینجا در حال عضو گیری است و هرکسی تبلیغ اسلام می‌کند به جرم تبلیغ داعش دستگیر می‌شود. در فرانسه همینطور، بعضی‌ها اصلاً نمی‌توانستند پای کار بیایند.

خجسته افزود: در این فضا فرصت برای آقا مهیا شد. تجربه‌هایی پیدا شد که نشان داد می‌توان دیوار بایکوت رسانه‌های غرب را شکست. نامه رهبر معظم انقلاب نشان داد در حال حاضر فضای مناسبی برای صحبت با غرب و معرفی اسلام مهیا شده است.

وی تصریح کرد: این نامه چند ویژگی داشت. اول اینکه خطاب به جوانان بود. دوم اینکه از طرف شخص آیت الله خامنه ای بود نه حکومت ایران و سوم اینکه آقا برای اولین بار رسانه‌ها را کنار زدند و گفتند پیام را از مبدأ آن بگیرید.

سردبیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به بازتاب تگ letter4you در شبکه‌های اجتماعی، بیان داشت: ما وقتی در ساعت ۲۰:۳۰ نامه را منتشر کردیم، گفتیم اگر تا ساعت یک یا دو نامه پوشش داده شود، این یعنی ما بایکوت را شکستیم. همان حدود بود که رسانه‌های غربی شروع کردند. آخرین آماری که من دارم، تا بعد از ظهر امروز در توئیتر تگ letter4you 41 میلیون بار در تایم لاین ها منتشر شده است و ۱۳ میلیون نفر این هشتگ را دیدند. البته هنوز این نامه اروپا را در نوردیده اما این عدد، عدد خوبی است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد ما توانستیم بر دیوار بایکوت ترک بیندازیم اما ما نباید فقط به فضای مجازی اکتفا کنیم. ارتباط استراتژیک ترکیبی از ارتباط حقیقی و مجازی است. ما باید به دنبال فیزیک مجازی باشیم.

خجسته افزود: امروز جوان‌های مقاومت در منطقه مخاطب ما هستند. ما اگر اهالی پاکستان را فعال کنیم، می‌توانیم لندن را بگیریم. چون مخاطب سوم مسلمان ساکن در اروپاست. او باید پیام را به جوان اروپایی برساند.

وی با اشاره به بازتاب‌های این نامه در غرب، گفت: نامه که منتشر شد یک نفر از آمریکا پیغام داد که این نامه فضای جدیدی برای ما مسلمان‌ها ایجاد کرد. اینجا اسلام یعنی داعش. یک نفر دیگر گفت من می‌خواستم اسمم را عوض کنم اما این نامه برای من فضای جدیدی را به وجود آورد. این نامه بر اساس فطرت و صداقت است و لذا وقتی دست مخاطب می‌رسد دیگران را به واکنش وادار می‌کند.

سردبیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در پایان با بیان اینکه رسانه‌های غربی به دنبال عبور از این نامه هستند، گفت: ما با فعال کردن خاکریز دوم باید این نامه را دوباره خبری کنیم. در کمپین دوم باید آیه ای از قرآن را به آن‌ها نشان دهیم و آن‌ها را مستقیماً با قرآن آشنا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار