آیت‌الله احمد خاتمی:
امام جمعه موقت تهران گفت: در مسئله هسته‌ای مشاهده می‌کنید چه خبر است و هرکسی حرفی می‌زند اما حجت شرعی ما فقط موضع مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۶۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 22 July 2015
آیت‌الله سید احمد خاتمی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حرم مطهر رضوی با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: در زندگی باید انصاف را رعایت کنید زیرا انصاف ادبیات قرآن است به این معنا که حتی اگر از کسانی هم انتقاد می‌کنید که شایسته انتقاد هستند اما باید منصفانه باشد و باید ادبیات قرآنی را رعایت کنیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: در سوره روم نیز آمده است خیلی از افراد از قیامت و معاد غافل هستند لذا امیدوارم خداوند این خصیصه ارزشمند که از نگاه حضرت علی (ع) سبب وحدت و صفای جامعه می‌شود را در جامعه بیشتر بفرماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دیگر بحث در ارتباط با راه شناخت حق از باطل در عرصه زندگی اجتماعی است که بخشی از آن مسائل سیاسی است اما تمام آن مسائل سیاسی نیست.

خاتمی با بیان اینکه در دعواها چگونه تشخیص دهیم کدام موضع حق و کدام باطل است، تاکید کرد: مسئله هسته‌ای مسئله‌ای عجیب است که دو طرف موافق و مخالف به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انسان می‌گوید هر دو گروه صد در صد حق دارند و صحیح می‌گویند و لذا در این عرصه‌های ابهام چه باید کرد؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در این رابطه دو مطلب مهم وجود دارد، اظهار داشت: یکی این است که چگونه حق را از باطل تشخیص دهیم و این مشکلی است که حضرت علی(ع) با آن در جنگ جمل و صفین نیز روبه رو شدند.

وی با اشاره به اینکه اول شهید تاریخ اسلام سمیه یک خانم بوده است و برادر وی از شهدای دوره بعثت است و پدر و مادر وی نیز شهید شده‌اند،‌ افزود: پیامبر(ص) فرمودند عمار یکپارچه سر تا پا ایمان است و عمار با حق است و حق با وی بود و این جمله به چند سند رسیده است.

خاتمی ادامه داد: در مورد غیرمعصوم ندیده‌ام این جمله را پیامبر اکرم (ص)فرموده باشند جز در مورد عمار که وی در سن 95 سالگی در رکاب حضرت علی(ع) به شهادت رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وقتی کفر پوشش دین می‌گیرد بسیار سخت‌تر می‌شود از کفر عریان، مقصود این است که حضرت علی(ع) هم مبتلا به این مشکلات شدند و دو راه تعیین کردند برای اینکه انسان در این تاریکی‌ها راه را پیدا کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حجت الهی حق است یعنی باید موضعی بگیریم که در شب اول قبر که گفتند چرا؟ من بگویم حق گفته است و آنها نیز بپذیرند.

وی با اشاره به روایتی اظهار داشت: فردی پیش حضرت علی(ع) آمد و عرض کرد چه فتنه‌ای بالاتر از اینکه بدری‌ها به جان هم افتادند و به تعبیر امروزی‌ها انقلابی‌ها به جان هم افتادند و یا عده‌ای روزی در جبهه امام بودند به جان هم افتاده‌اند و لذا حضرت فرمودند: در جایی که علی(ع) هست تو داری شک می‌کنی به این معنا که وقتی حجت الهی هست شک و تردید نباید داشت و باید حق را بشناسیم و افراد را بر حق عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه ولی‌فقیه و ولایت‌فقیه در نظر ما یک فرد نیست بلکه کسی است که حجت امام زمان(عج) است،‌گفت: اگر به امر او عمل کردیم نباید نگران باشیم زیرا به تکلیف شرعی خود عمل کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: در مسئله هسته‌ای مشاهده می‌کنید چه خبر است و هرکسی حرفی می‌زند اما حجت شرعی ما فقط موضع مقام معظم رهبری است.

خاتمی با بیان اینکه نه کاری به این گروه یا آن گروه داریم، ادامه داد: شکر خدا ولی فقیهی خداوند به ما عنایت کرده است که در عرصه زیرکی و هوشیاری حتی به تعبیر دشمنان برتر است و حقه بازی دشمنان را می‌شناسد و نشان داده است لباس رهبری بر قامت وی زیبنده است.

وی با اشاره به سخنان و با تعبیر از معرکه رهبری در روز عید سعید فطر اظهار داشت: به تعبیر حضرت آقا دولت‌مردان و دولت‌زنان آمریکا یک هفته رجزخوانی کردند اما شما مشاهده کردید با یک خطبه رهبری در زمان یک ربع تمام حرف‌های آنان را پنبه کردند و لذا ایشان فرمودند ما با آنها 180 درجه اختلاف داریم و بنابراین نفرت ما از آمریکا باقی است و رساتر از همیشه فریاد می‌زنیم مرگ بر آمریکا و این مرگ بر آمریکا مصداق تبری در راه خداوند است.

وی با بیان اینکه 1+5 به دنبال امنیت رژیم صهیونیستی است، افزود: آمریکا حریم ویژه‌ای را برای اسرائیل قائل می‌شود اما بدانند ما پیرو امامی هستیم که فرمود اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

خاتمی یادآور شد: حجت شرعی ما مواضع ولایت است و خیالمان راحت است که درست موضع گرفته‌ایم و بنابر این در دعواهای سیاسی ملاک برای ما موضع ولایت است.

وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) فرمودند اگر دیدید روزی دشمنان از شما تعریف کردند در خودتان شک کنید و ببینید چه کرده‌اید و هرکسی را دیدید دشمن بر روی وی حساس است بدانید چه اقدامی انجام داده است که آنها واهمه دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در سال 88 دو اردوگاه وجود داشت، گفت:‌ اردوگاه سال 88 اردوگاه فتنه بود که اوباما، شیمون پرز، منافقان، سلطنت‌طلبان و تروریست‌هایی که 12 هزار بی‌گناه را کشتند از آن حمایت می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اردوگاه دیگر بیان داشت: اردوگاه دیگر اردوگاه مردم و ولایت بود و شما که نهم دی به میدان آمدید و شعار سر دادید که این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده.

وی اظهار داشت: بنابراین در عرصه زندگی اجتماعی آنجا که به مسائل سیاسی مرتبط می‌شود، حق‌ حجت الهی است و از این راه می‌توان به شناخت دست پیدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار