معاون قرآنی اداره کل ارشاد خراسان رضوی:
معاون قرآنی اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی از فعالیت 200 موسسه قرآن کریم در سطح استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های قرآنی در موسسات باید تخصصی شود.
کد خبر: ۶۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰ 28 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت 200 موسسه قرآن و عترت در سطح خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در استان تخصصی شدن فعالیت‌های موسسات قرآنی بوده که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون قرآنی اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه امروز مجوزهای تشکیل موسسات قرآنی بر اساس نوع تخصص آنها صادر می‌شود، افزود: با توجه به این مسئله جلوی صدور مجوزهای فله‌ای برای موسسات قرآنی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی باید از حوزه دولتی خارج و مانند عزاداری اهل بیت (ع) مردمی شود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و ضرورت‌های ما در حوزه قرآن و عترت توأمان کردن فعالیت‌های این دو بخش است و موسسات قرآنی باید در هر دوی این حوزه‌ها فعال باشند.

کاظمی‌نسب با بیان اینکه جدا کردن فعالیت‌های قرآنی از فرهنگ اهل بیت(ع) به هر دوی این حوزه آسیب جدی وارد می‌کند، افزود: اگر بخواهیم فعالیت‌های قرآنی را به اوج و هدف اصلی برسانیم باید این فعالیت‌ها را به مردم واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه گره زدن فعالیت‌های قرآنی به بودجه‌های دولتی بزرگترین آسیب را به این حوزه وارد می‌کند، بیان کرد: ما باید در این زمینه از خیرین قرآن کریم، ظرفیت‌های مردمی و... بهره ببریم.

معاون قرآنی اداره کل ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان بودجه قرآنی به خراسان رضوی گفت: نیمی از این اعتبار سالانه در نمایشگاه قرآن کریم هزینه می‌شود و نیم دیگر آن صرف فعالیت‌های موسسات قرآنی شده که این اعتبار کفاف این سطح از کار را نمی‌دهد.

کاظمی‌نسب با بیان اینکه خراسان رضوی پایتخت معنوی و قرآنی کشور است، اضافه کرد: ما بیش از 60 حافظ ممتاز قرآن کریم در استان داریم که بالاترین آمار حفاظ در کشور است و با توجه به این ظرفیت مهم نیاز به اختصاص اعتبار بیشتر از سوی وزارت ارشاد داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار