بذرپاش:
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نداشتن الگوی کارآمد برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز اقتصاد کشور را فلج کرده است.
کد خبر: ۷۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 02 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور، مهرداد بذرپاش در آستانه برگزاری این اجلاس اظهار کرد: با توجه به توان علمی و تخصصی دانشگاهیان ارزشی به‌ویژه در سازمان بسیج اساتید، گره بسیاری از مشکلات جامعه از جمله معضلات اقتصادی به دست آنها باز شدنی است.

وی با بیان اینکه لازمه رسیدن به قدرتی بین‌المللی، تکیه بر توان درونی است، تصریح کرد: نداشتن الگوی کارآمد برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، از موضوعات مهم دیگری است که اقتصاد کشور را فلج کرده و دلیل آن هم پیاده نکردن یک روش پیشگیری متعهدانه، علمی و منطقی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین نبود فناوری‌های بالا برای پیشگیری از خام‌فروشی منابع نفت، گاز و مواد معدنی، نیز از دیگر مشکلاتی است که در داخل کشور دامن اقتصاد را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت علمی و نظری که در بسیج اساتید وجود دارد می‌تواند یاری‌گر حل مشکلات باشد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیاز به مدل‌سازی و تحقیقات کاربردی برای رفع معضلات اقتصادی، از جمله اقداماتی است که بسیج اساتید باید به آن ورود پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نظریه‌پردازی در تمام موضوعات و ارائه پیشنهادات توسط این نهاد باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان سازمانی و مدیران کشوری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید از دو منظر می‌تواند در اجتماع منشاء خیر شود، تأکید کرد: نخستین بخش آن ورود اساتید به حوزه‌های اجتماعی و افزایش مشارکت آنها در بخش‌های مختلف در راستای حل مشکلات، با استفاده از دانش و توانایی اعضای آن است.

بذرپاش تصریح کرد: به‌ طور قطع بسیج اساتید که محل تجمع عده زیادی از مومن‌ترین و انقلابی‌ترین افراد جامعه و از طرف دیگر فرهیخته‌ترین اقشار ایران اسلامی است، می‌تواند تأثیر چشمگیری در رسیدن به اهداف چشم‌انداز کشور باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار