مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی:
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های خراسان رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 02 August 2015
افشین رحیمی ‌در شورای اداری ‌خراسان رضوی، اظهار داشت: بیشترین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی متوجه بخش صنعت و کمترین این آموزش‌ها متوجه بخش کشاورزی است، علت گسترش آموزش‌های بخش صنعت در آموزش دولتی هزینه بالای آن است چرا‌که بخش خصوصی قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیست.

وی پیرامون آموزش‌های بخش خصوصی سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: در این بخش، آموزش خدمات بیشترین مقدار و به میزان 78 درصد و آموزش صنعت کمترین مقدار و به میزان 21 درصد ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تعاملات در بخش کشاورزی را از ضروریات آموزش فنی دانست و تاکید کرد: هیچ یک از آموزش‌های بخش خصوصی و دولتی توجهی به بخش کشاورزی نداشته‌اند و در حال حاضر نیازمند تعاملات مردم نهاد در این حوزه هستیم و 6 درصد آموزش‌های این بخش پاسخگوی نیاز اشتغال استان نیست.

رحیمی در زمینه تجهیز کارگاه‌های مکانیک و ماشین‌آلات توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا خاطر‌نشان کرد: تعدادی از کارگاه های مکانیک توسط شرکت‌های خودرو‌سازی ایران خودرو و سایپا مجهز شدهاند و جدیدترین اتومبیل‌های در دست ساخت نیز به این کارگاه‌ها فرستاده می‌شود تا آموزش‌های لازم و جدید به افراد داده شود.

وی در ارتباط با طرح توانمندسازی روستاییان و عشایر بیان کرد: تفاهم نامه‌ای با اداره کل امور روستایی خراسان رضوی به امضا رسیده‌ است چرا که عواملی همچون زیرساخت‌های آبی، حمل و نقل، مسکن وغیره نتوانستند سبب ماندگاری روستاییان در روستاها شوند و ناچار به ایجاد اشتغال و زمینه‌های کار برای ماندگاری روستائیان هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی آموزش ویژه روستاییان را منحصر به 3 حوزه عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش به روستاییان در حوزه‌هایی همچون کشاورزی، فنی و مهندسی و صنایع تبدیلی و تکمیلی امکان پذیر است.

رحیمی کمبود اعتبار از سوی خیرین را ایجاد یک فرصت شغلی جدید در زندان‌ها عنوان کرد و افزود: در 2 سال اخیر با کمبود اعتبار خیرین رو به رو بوده‌ایم و این کمبود ما را بسوی زندان‌های استان هدایت کرد و توانستیم زمینه‌های آموزش زندانیان را فراهم کنیم تا به جای تبادل تجربیات خلاف عادات اجتماعی و نامطلوب، به تبادل حرفه و شغل بپردازند.

وی ادامه داد: کارگاه‌های تولید ویژه زندانیان در شهرستان‌های چناران و مشهد در حال برگزاری است و زندانیان می‌توانند پس از پایان دوران محکومیت خود و با دریافت مدرک آموزش فنی و حرفه ای خود وارد بازار کار شوند و از تسهیلات مناسب با حرفه خود استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار