مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور:
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: کشتارگاه‌های کشور به سیستم‌های مدرن مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۷۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 03 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی عباس عباسی در حاشیه سومین مجمع صنفی کشتارگاه‌های کشور در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کشتارگاه مشهد 40 هزار تن گوشت قرمز را تولید و با توجه به جمعیت خراسان رضوی حدود 65 تا 70 درصد گوشت مورد نیاز این استان را تامین می‌کند.

وی افزود: کشتارگاه مشهد تمام خصوصیات یک مجتمع کشتارگاهی را دارد که شامل سالن دام، چیلینگ روم، تونل انجماد، سالن بسته‌بندی، سردخانه و همه تعریفات مدرن برای یک کشتارگاه می‌شود.

عباسی تصریح کرد: با توجه به اینکه این کشتارگاه قدیمی است اما نسبت به سایر کشتارگاه‌های کشور از یک فرآیند کاملا برتری برخوردار است و در این راستا باید گفت استان خراسان رضوی به عنوان اینکه یک استان توریستی است و جمعیت میلیونی زیادی در طول سال به آن سفر می‌کنند باید بتواند گوشت مورد نیاز این جمعیت را تامین کند.

این مسئول یادآور شد: کشتارگاه مشهد فعالیت خوبی در زمینه تجهیز داشته و در برنامه داریم کشتارگاه‌های دیگر کشور را نیز به سیستم‌های مدرن مجهز کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به وضعیت میانگین حجم کشتار استان، خاطرنشان کرد: 14 درصد دام سبک در استان خراسان رضوی در سال 93 کشتار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار