تحلیلگر مسائل استراتژیک:

راه جمهوری اسلامی مقاومت است نه مذاکره

تحلیلگر مسائل استراتژیک با بیان اینکه آمریکا در منطقه نفوذ و قدرتی ندارد، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران حقیقت راه، مقاومت است نه مذاکره و ما مذاکره می‌کنیم تا راه دوستانمان هموار شود نه اینکه سر آنها را برای جلب رضایت دیگران ببریم.
کد خبر: ۷۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 18 August 2015
سعدالله زارعی در مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما در منطقه شاهد کشمکش قوی بین انقلاب اسلامی (جبهه مقاومت) و طیف گسترده نیروهای معارض هستیم، اظهار کرد: قدرت‌های معارض جبهه مقاومت انقلاب اسلامی از آمریکا شروع و تا رژیم وابسته به صیهونیست‌ها را شامل می‌شود و داعش، القاعده، جنبش‌های غرب‌گرا از جمله آنها به شمار می‌روند.

وی به قراردادهای امضا شده آمریکا که ظرف مدت 10 روز امضا شدند و ایران مخاطب همه آنها بود اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال قرارداد 10 ماده‌ای ترکیه که یکی از بندهای آن ایجاد منطقه پرواز ممنوع و مداخله نظامی در شمال سوریه است، ظاهر آن مبارزه با تروریسم اما باطن آن برکناری حکومت بشار است چون سوریه نسبت به ایران برای آنها نقش استراتژیک دارد.

تحلیلگر مسائل استراتژیک در ادامه گفت: حدود 80 درصد سفرها و سرمایه‌گذاری، تجهیزات نظامی در منطقه برای جمهوری اسلامی ایران تعریف شده بنابراین تمرکز آمریکایی‌ها ما هستیم و در واقع هدف مذاکرات غرب در منطقه ایران است و ما با آمریکایی‌ها درگیری روزانه داریم.

* توافق هسته‌ای به ضرر اسراییل است

تحلیلگر مسائل استراتژیک با اشاره به توافق هسته‌ای، اظهار کرد: متن توافق هیچ ضرری برای عربستان و اسرائیل ندارد بلکه منفعت بسیار نیز دارد اما در خارج از متن و در فضای عمومی توافق، به این خاطر که کشورهایی از جمله آلمان، چین و روسیه با این توافق ارتباطات گسترده‌ای با ایران برقرار می‌کنند، برای اسراییل خطرناک است و به ضرر آنها تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه جان کری اذعان کرده که اگر کنگره توافق برجام را بر هم بزند، امکان ادامه توافق وجود نخواهد داشت و گزینه نظامی نیز امکان اجرا شدن ندارد، تصریح کرد: امروز جهان تغییر کرده و دیگر زمان حفظ تحریم‌ها گذشته و حتی در 1+5 نیز حوصله خیلی‌ها سر رفته و اکنون تازه راه ارتباط با ایران را پیدا کرده‌اند و به دنبال آن هستند.

زارعی، با اشاره به نفوذ و قدرت ایران در منطقه و با بیان اینکه آمریکا در منطقه نفوذ و قدرتی ندارد، خاطرنشان کرد: چرا با کشوری که نفوذ ندارد مذاکره کنیم؟ در نظام جمهوری اسلامی ایران حقیقت راه، مقاومت است نه مذاکره و ما مذاکره می‌کنیم تا راه دوستانمان هموار شود نه برای اینکه سر دوستان و متحدان خود را برای جلب رضایت و لبخند آن ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار