رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی خبر داد
رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی از احیا و مرمت بیش از 100 رشته قنات در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 30 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مجتبی کیمیایی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح احیا و مرمت بیش از 100 رشته قنات در سطح استان خراسان رضوی، اظهار داشت: این پروژه با همکاری جهاد کشاورزی استان برای بالابردن ظرفیت بهره‌برداری از قنوات و لایروبی آنها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ظرف 20 روزه آینده کار مرمت و احیای این قنوات آغاز می‌شود، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قنواتی در این طرح احیا می‌شوند که میزان آب‌دهی آنها مطلوب است.

کیمیایی با بیان اینکه جهاد کشاورزی اعتبارات محدودی برای احیای قنوات در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری با جهاد کشاورزی همکاری‌هایی داریم تا بتوانیم با بهره‌گیری از اعتبارات؛ قنواتی را هم که نیاز به اعتبار بیشتری برای احیا و مرمت دارند زیر پوشش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد سازندگی خراسان رضوی در مدت فعالیت بیش از 43 باب خانه بهداشت را در سطح روستاها مورد بهره‌برداری قرار داده است، عنوان کرد: یکی از برنامه‌ها در سطح روستاها ساخت خانه‌های عالم است که در این زمینه تعداد زیادی از روستاها از نعمت این خانه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به مرمت و بازسازی بیش از 123 باب مسجد در حاشیه شهر مشهد گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از 300 باب مسجد در نواحی محروم شهر مشهد بازسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاه برای اجرای طرح‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی در سطح استان اعتبارات زیادی را از منابع داخلی خود اختصاص داده است، یادآور شد: بسیج سازندگی در راستای رفع محرومیت از کشور و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های زیادی را در دستور کار دارد که در راستای منویات مقام معظم رهبری اجرا می‌شود.

کیمیایی در پایان با اشاره به بهره‌برداری از سه پروژه اقتصاد مقاومتی شامل استخر پرورش ماهی و احداث مزرعه پرورش زنبور عسل در شهرستان خوشاب افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان با ظرفیت اشتغال 42 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار